דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרכוש שליטה על כל הבריאה

לרכוש שליטה על כל הבריאה

laitman_2009-06_1300_70.jpg

זוהר: פרשת בהעלותך, קי"ח: אחר שביאר ב' דגלים הראשונים, שהם קו אמצעי וקו ימין, מבאר עתה דגל השלישי, שהוא קו השמאל, שבחיות נקרא פני שור, ובד' מלאכים נקרא גבריאל. ונודע שאחר שקו האמצעי הכריע ויחד קו ימין וקו שמאל זה בזה, לא נשאר בקו שמאל כי אם אור מלכות, שהוא הארת החכמה ממטה למעלה, ו"ק, והג"ר נעלמו ממנו.

מלמעלה מגיעים אלינו שני קווים: קו שמאל וקו ימין שהם חסדים וחכמה. כשהנברא ניסה לחבר יחד בין חסדים וחכמה למימד שלם נוצרה השבירה. הנברא לא הצליח לחברם בגלל שלא היה לו מסך גדול מספיק. תפקידו של המסך הוא לקבל את כל האור מחכמה בהארת אור חסדים למען ההשפעה, ובגלל זה מידת ההשפעה נשברה, והמסך נעלם.

עכשיו אנחנו צריכים לתקן את השבירה, ובעקבות כך נתחיל להבין בדרך לתיקון מה מתרחש בתוך הבריאה, ומדוע הבורא ברא את הכול בצורה כזאת ולא אחרת.

השבירה אינה מעשה רע, היא הכנה, שנוכל להרכיב את עולמנו לשלם אחד בכוחות עצמנו, דרך הבנה, הכרה והרגשה. הרי אם היינו קיימים כבר בעולם מורכב ומוכן, לא היינו מבינים אותו. כלומר, כשהבורא ברא את עולם אין סוף ואחרי זה שבר אותו, הוא בעצם נתן לנו הזדמנות להרכיב אותו שוב לעולם אין סוף אחד ויחיד, ולהיות שותפים במעשה בראשית. כך אנחנו לומדים להבין ולהרגיש אותו ולהיות כמוהו.

כדי להידמות לבורא אנו זקוקים לכל המידע על כל החלקים והאלמנטים שמרכיבים את בריאת העולם. בגלל זה כל ההסברים בספר הזוהר, ובכל המידע בחכמת הקבלה מספרים לנו איך לתקן את הרצונות השבורים (הכלים), ואיך לחבר אותם ביניהם בצורה נכונה כדי לשוב לרצון האחד והשלם (כלי רוחני), ושהאור ימלא את עולם אין סוף כמו פעם.

כל זאת חייב לעשות הנברא בכוחות עצמו, כי רק בדרך זו הוא ישיג הבנה, הרגשה, תפיסה ושליטה על בריאת העולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
סוד מעשה המרכבה
כל החיים – בין שני אורות
החושך המלא באור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest