דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרכוש את ה"אני" שלי

לרכוש את ה"אני" שלי

שאלה: האם הדבקות בבורא, שאותה חייבת להשיג כל נשמה, אינה מבטלת את ה"אני" העצמי של כל אחד מאיתנו?

תשובתי: נשאלת השאלה: היכן נמצא ה"אני" שלי? מה בדיוק הוא מהווה בפני עצמו? היכן אני יכול למצוא אותו?

ההידמות המלאה שלי לבורא, כשאני משיג את המעמד של הבורא, היא נקראת ה"אני" שלי. אני והוא הופכים להיות כאחד, ואני לגמרי דומה לו. זה נקרא ה"אני" שלי. וכל השאר, זה עדיין לא אני.

לכן, אם אתה חושש לאבד את ה"אני" הנוכחי שלך כשתתחבר עם האחרים כדי לגלות את הבורא, אז אני מבטיח לך, שבכל מדרגה של העלייה הרוחנית אתה תרגיש את ה"אני" האגואיסטי הנוכחי שלך עוד יותר חזק.

הרי האגו כל הזמן גדֵל, ואתה בכל פעם מתעלה מעליו. אינך נעלם, ואפילו אינך מאבד את האגו שלך. הוא גדֵל עוד יותר, ואתה מגלה יותר ויותר את כל התחכום, השקר, האכזריות והחישובים האגואיסטיים שלו.

הרע שבך חייב לגדול. הרי אנחנו עולים למעלה רק בשני קווים, כשאנחנו כוללים את שניהם בתוכנו. מלמעלה מתגלה בכל פעם היצר הרע, האגו, קו שמאל, וכמו כן מגיע מלמעלה האור המחזיר למוטב, קו ימין. ואני צריך לעצב משניהם את עצמי, את הקו האמצעי. וכך בכל מדרגה.

לכן בכל פעם גם היצר הרע שלי גדֵל, הוא אינו נעלם. אל תחשוב שאתה תהפוך להיות מלאך! להיפך, בכל פעם אתה הופך ליותר ויותר גרוע, כמו שנאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו". לכן אל תפחד, אתה לא תאבד את עצמך! להיפך!

שאלה: כלומר, בגמר התיקון, כשאשיג דבקות עם הבורא, האגו ייעלם?

תשובתי: יתגלה לך כל הרצון שלך, ואתה רק תַקנה לו את הצורה הדומה לבורא. אך הרצון הזה הוא שלך.

בדיוק להיפך: עכשיו אינך מרגיש מי אתה. בסופו של דבר, כשהאדם מתקדם בדרך הרוחנית, הוא משיג את עצמו, את הדמות המושלמת והאמיתית שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לפתיחה לחכמת הקבלה", 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מנקודה – עד הבורא!
אני נמצא בין שני מגנטים
לחזור על פעולות הבורא משמעו להיות בורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest