דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראות עולמות אחרים

לראות עולמות אחרים

השילוב בין שני הכוחות, קבלה והשפעה, הוא יסוד הבריאה. המדע המודרני מתקרב לתופעה הזאת, אבל בכל זאת אינו מסוגל להרגיש אותה. המדענים יגיעו לסף כלשהו שאחריו הם יגלו שלא קיים זמן, מרחב ותנועה, שאין חיים ומוות, שלא קיים שום חומר, אפילו חלקיקי יסוד אינם קיימים, אלא כל אלה נמצאים בהרגשה שלנו.

ומה כן קיים? כיצד רוכשים את החושים של המימד החדש?

המדענים כבר מגיעים למסקנה שאין חיים ומוות, אלא הכול נובע מתוך הרגשה פנימית כלשהי. אז מי אנחנו? האם גופי באמת קיים או שזה רק נדמה לי? המושג "קיים" נעלם, כלפי מי הוא קיים? במחקרים האחרונים המדענים מגיעים למסקנות כאלה רק בעזרת ההסתכלות הפנימית שלהם.

שאלה: נניח, שלמקובלים יש מטרה שלאנשים רבים יכולה להיראות כחולפת, אבל זאת בכל זאת מטרה. מטרת המדענים היא פשוט לגלות משהו. ומה הלאה?

תשובה: לנו ולמדענים יש אותה המטרה. אנחנו רוצים לגלות את מטרת החיים! מה זה משנה אם מכנים את זה "בורא", ה"טבע" או משהו אחר? אני רוצה לגלות את האמת, אבל אני לא מסוגל לעשות זאת מפני שאני מגלה אותה כלפי עצמי, ואם אני משתנה, אז גם היא משתנה. כלומר, זאת כבר לא אמת, זה כבר לא אבסולוט. ואם מדברים על האבסולוט, אז אני לא יכול להשיג אותו, לא מסוגל להרגיש ולהבין אותו, מפני שאני לא מוכן לזה. אני חייב לשנות את עצמי קודם, אבל כיצד אני יכול להשתנות בהתאם לאותו המרחב שבו אני אגלה את האמת?

זאת תורת היחסות האמיתית, אבל לא של איינשטיין, אלא חדישה ביותר. הרי אנחנו כבר נמצאים על הסף של חציית מחסום המודעות למרחב החדש. אפשר לכנות את זה מרחב כי הוא מורגש בנו בדומה למרחב שלנו. אבל עליי לבדוק האם הרגשתי אמיתית, זאת חובה. אני יכול לבדוק זאת רק בתנאי שאצא מתוכי ואכייל את עצמי יחסית לדבר נצחי ושלם כלשהו. כיצד עושים זאת? בדיוק כאן המדע ייעצר וייכשל. אז המדענים יתחילו סוף סוף לשמוע אותנו. תהיה להם השתוקקות גדולה להתקדם יחד עם האכזבה הגדולה שהם לא יכולים להתקדם בגלל המחסום שהם לא מסוגלים לעבור. הם יבינו שבצד השני של המחסום נמצא משהו שהם לא מסוגלים לתפוס כי אין להם חושים אחרים. והיכן נמצאים החושים הללו? כיצד רוכשים אותם? כיצד משתנים כדי לרכוש אותם?

כשייווצר מצב כזה, הם יהיו מוכנים להקשיב לנו ויבינו אותנו. יהיו להם את כל התנאים המקדימים: השתוקקות, משיכה עצומה להתקדם, הכרה בחוסר האונים שלהם והרגשה שאנחנו מדברים על משהו שעולה בקנה מידה אחד עם התחושה שלהם.

מה זה מדע? השתוקקות להשיג את הבורא. המדענים שואפים לגלות את הבורא, אבל מכנים אותו "הטבע". גם אנחנו מכנים אותו "הטבע". אבל עבורם הטבע הוא רק חוקים הפועלים בעולם הזה, ואנחנו מדברים על כך שהטבע הרבה יותר רחב ומציעים לחקור את חוקי העולם הבא על עצמנו.

בני האדם המשמשים כנושא למחקר, הם ערך משתנה. אף על פי שאנחנו לא חושבים כך, כי התרגלנו לחשוב שאנחנו לא משתנים. למשל, בנוסחה מתמטית ישנו גורם אחד קבוע ומשנים את יתר הגורמים וכך פותרים את המשוואה. אחר כך מתחילים לשנות את גורם הזה ואת היתר לא וכן הלאה.

כך גם אצלנו, אנחנו חושבים שאנחנו לא צריכים לשנות את עצמנו וחוקרים את הטבע המשתנה. אבל כשמגיעים למחסום, למבוי סתום, אנחנו מתחילים לשמוע ולהבין משהו, כמו חוקרים. אבל אם אנחנו נתחיל לשנות את עצמנו, יתכן שנגלה שגם אנחנו גורם משתנה? כשנתחיל להשתנות אנחנו נרכוש חושים שונים.

המדענים אומרים שההשגה היא סובייקטיבית. אם הרגש הוא סובייקטיבי, בואו נשנה את הסובייקט ואז נראה עולמות אחרים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 10.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה יחייב את המדע להסכים עם הקבלה?
יסוד כללי לכל המדעים
שינוי יסודי של השקפת עולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest