דף הבית / חינוך, ילדים / לראות דרך עיניו של תינוק  

לראות דרך עיניו של תינוק  

הערה: מדענים שערכו מחקר על 42 תינוקות הגיעו למסקנה שתינוקות רואים דברים שמבוגרים אינם יכולים לראות.

תשובתי: הדבר אופייני לא רק לתינוקות. אני זוכר פעם שכל המשפחה ישבה לארוחת צהריים ואשתי הגישה לכל אחד מהסועדים. הבת הקטנה שלנו שהייתה כבת שנתיים בערך, הצביעה על כיסא ריק ושאלה את אימה למה היא לא מגישה לו, כביכול מישהו ישב בכיסא הריק.

הערה: במחקר שערכו המדענים דובר על דברים דומים. תינוקות בגילאים של שישה חודשים עד שלוש שנים שמים לב לכל מיני דברים קטנים "ובלתי חשובים" כביכול שאדם מבוגר לא ישים לב אליהם. כמו כן יש לתינוקות את היכולת לראות דמויות מסתוריות.

תשובתי: לקביעה הזאת יש יסוד. בתינוקות קיימת הרגשה של העולם העליון. ילד קטן יכול להתחיל פתאום להתפלל למרות שהוא לא מבין דבר, אין לו קשר עם הבורא, הוא גדל במשפחה לא דתית, והוא עדיין לא קרא ולא שמע על כך דבר. אבל יש בו כבר תנועה כזאת מפני שהטבע בנוי מבפנים בצורה שדוחפת אותו לפנות למדרגה עליונה, לכן יש בילדים קטנים את הנטייה הזאת שנעלמת עם הזמן תחת ההשפעה של העולם שלנו.

שאלה: האם קיים יסוד קבלי לתופעה הזו?

תשובתי: בוודאי, הרשימו (גֵן המידע הרוחני), הוא היסוד של טבע האדם והוא מתפתח עד לזמן מסוים. אם האדם היה ממשיך לפתח אותו, אז באופן טבעי הוא היה ממשיך לגדול ישר לתוך העולם הרוחני. אבל מאחר ואנו לא מפתחים את הגֵן הזה אז הוא נשאר בנו במצבו העוברי, ורק האגו והגוף שלנו מתפתחים ואילו החלק הרוחני נשאר נסתר בתוכנו.

שאלה: האם אנשים שמתחילים לעסוק בחכמת הקבלה חוזרים כביכול למצב תינוקי?

תשובתי: יתרה מכך, הם חוזרים למצב עוּברי, וכשאדם עובר את המדרגות רוחניות, הוא מרגיש אותן קצת כאילו הוא נמצא ברחם אמו, נולד ומתפתח.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest