לראות את הנולד

שאלה: אני לא מבין מה אני צריך להוסיף כדי להשתתף בעצמי בהתפתחות שלי?

תשובתי: תינוק נולד, ותחילה הוא גדל באופן אינסטינקטיבי בלבד. אבל אחר כך הוא גדל ונהייה בעל מודעות.

מה ההבדל בין תינוק בן שנה וילד בן חמש? מה נתווסף בו חוץ ממשקל? ילד בן חמש יכול קצת להבין את ה"נולד", כלומר איזו תוצאה יכולה לצאת מהמצבים שלו, אילו תוצאות. הוא יכול להעריך ולראות את העתיד, כלומר לצפות את המצב הבא.

אצל חיות זה נעשה בצורה אינסטינקטיבית, אבל אצל האדם, לא. תינוק יכול ליפול ממקום גבוה, הוא לא מבין שזה מסוכן. הוא יכול לקחת משהו חם לפה ולהיכוות. חיה לא תעשה דבר כזה, היא לא תיפול ממקום גבוה ולא תתקרב לסכנה.

תינוק גדל ורוכש את החכמה החסרה לו. חכם נקרא, מי שרואה את הנולד, כלומר את התפתחות המצב. וזה מה שיש בחיות בצורה אינסטינקטיבית, אבל רק בספירה מוגבלת של הקיום שלהם. ובאדם היכולת הזאת הרבה יותר חזקה, מפני שהוא בעצמו מפתח אותה.

בעל הסולם כותב, שאם היו מראים למישהו תינוק שנולד ועגל שנולד, אז הוא היה אומר שעגל הוא בריאה יותר מושלמת מאשר האדם, כי התינוק חסר אונים לחלוטין ואילו העגל כבר יכול ללכת, להבין, להרגיש, הוא בעל כוח.

אבל מפני שאנחנו מפתחים את ראיית הנולד, אז אנחנו מבינים מי יותר מושלם. בראיית הנולד הזאת נמצאת כל החכמה. לכן אנשים הולכים להתייעץ עם חכמים שרואים כאלה תוצאות שאדם רגיל אינו רואה.

זה מה שאנחנו צריכים לרכוש בימינו, כי כל העולם נכנס למבוכה ולייאוש. אף אחד לא יודע מה לעשות ולא רואה תוצאות אפשריות. ולכן אנחנו חייבים ללמוד לראות את הנולד.

בשונה מהדורות הקודמים, אנחנו כבר יכולים לראות את הנולד, את העתיד שלנו, רק בכלים של השפעה. כי העתיד הרוחני הזה מתקרב אלינו. ולכן אנחנו לא יכולים לזהות אותו ונדמה לנו שהכול מתפורר.

אבל העניין הוא, שאנחנו לא יכולים בכלים לתפוס ולראות את העתיד הזה ולהיכנס לתוכו. אנחנו לא שייכים לאותה המערכת. כדי להתאים את עצמנו למערכת הזאת, לראות את הנולד, להבין אילו שינויים אנחנו צריכים לעשות בנו כדי להתאים את עצמנו לעתיד, אנחנו צריכים "חכם".

חכם, זה נקרא, כל אדם שמכיר את חכמת הקבלה. לכן כתוב אצל הנביאים, שאלפי אנשים בעולם יאחזו בכל אדם חכם כדי שיוביל אותם אחריו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 25.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האם אפשר ללמוד לראות את העתיד?
ללמוד לראות בעיניים עצומות
להתעלות "מעל הדעת"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest