דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקרוא לכוח המשיח

לקרוא לכוח המשיח

"דאמר רבי יהודה אמר רב אין בן דוד בא עד שתפשוט מלכות רומי הרשעה בכל העולם תשעה חודשים." (מסכת "יומא", דף י', א').

"מלכות רומי", זהו כוח ששולט בשׂכל ובלב של האדם ושולל לחלוטין את כל מה שאומרת חכמת הקבלה על ייעודה של האנושות. הוא זורק את האדם לדרגת העולם שלנו, לדאגות ולמטרות גשמיות, והוא שוקע בפולחן הגוף ופוליתיאיזם (ריבוי אלוקות).

זה מה שקרה ברומא וביוון, שהשלימו הדדית זו את זו: יוון, מצד הפילוסופיה והמדע, רומא, מצד הכוח הפיזי והמאבק על השליטה הגשמית. לכן רומא ויוון מנוגדות במובן הזה לירושלים.

"מלכות רומי הרשעה", הן מדינות שבהן שולט הרע, אבל לא באופן גלוי. האם אפשר לכנות, למשל, את אמריקה כמלכות הרשעה? זו כביכול מדינה חופשית, איפה שלא מבצעים לינץ' בכושים ואין קוקלוס קלאן.

אבל בו זמנית כאן שוררת כזאת מגמה ממשלתית וחברתית, אישית והוליוודית של כל החברה, ששואפת לעשות מאדם רובוט מוחלט ולהופכו לטיפש עד לכזאת מידה, שהוא לגמרי, מבלי לחשוב על שום דבר, פועל לפי חוקה שנקבעת לו על ידי הסביבה הזאת.

אנחנו רואים את זה לא רק באמריקה, אלא גם במדינות רבות אחרות שפועלות לפי אותו העיקרון. פשוט בארה"ב זה מתגלה בצורה הרבה יותר גלויה, קמורה.

"שתפשוט מלכות רומי הרשעה בכל העולם תשעה חודשים", כלומר להשיג הבשלה ולידה סופית. כאשר היא באמת תהיה מוכנה, כדי לנבוט ולצמוח במלואה בעולם שלנו ולכבוש אותו, אז בגבול, בין ההתפתחות התוך רחמית והחוץ רחמית, יתרחש גילויו של המשיח. אז הוא יוכל להתגלות מתוך המצב ההופכי לו.

אבל ממה שקורה בעולם ניתן להסיק מסקנה, שאנחנו בינתיים לא נמצאים במצב הזה, אנחנו עוד צריכים לעבוד הרבה כדי להשיגו. בכל מקרה, אנחנו נבוא אליו או בדרך רעה או בדרך טובה, על ידי השתוקקות עצמית קדימה.

אנחנו רוצים לעשות את הדרך שלנו כזאת, שהאנושות תימנע מפורענויות, מלחמות, אסונות טבע ומשברים, שאת כל הצרות האלה אנחנו נפתור בתוכנו, במאבק עם הטבע שלנו, ונזמין כוח שימשוך אותנו מתוכו שנקרא "משיח", מושיע.

לכן אנחנו צריכים לשאוף רק לטוב. והלאה, בניגודיות אליו, גם אם אנחנו נרגיש את הרע, אז הוא לא יהיה אמיתי, מפני שיתחיל להתגלות רק ביחס לטוב שאותו אנחנו נגלה. כלומר, אפילו מידה קטנה של רע תהפוך עבורנו מספקת להבנה, שיותר גרוע לא יכול להיות, כי הכול הרי מושג מתוך השוואה.

בואו נציף את כל העולם באור, ואז נראה בו שיבוצים נקודתיים קטנים של האגו (החושך). וזה יהיה מספיק, כדי שאנחנו נרצה להיפטר מהם ולקרוא למשיח, לאותו הכוח, שישחרר ויגאל אותנו מהאגו.

מתוך התוכנית "האם המשיח יבוא?", 14.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חושך לפני ביאת המשיח
מה יכריע את הכף: אגו יקומי או אנחנו?
בציפייה למשיח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest