דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקראת עולם האהבה

לקראת עולם האהבה

א. "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, פְּסָל-לְךָ שְׁנֵי-לֻחֹת אֲבָנִים כָּרִאשֹׁנִים; וְכָתַבְתִּי, עַל-הַלֻּחֹת, אֶת-הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר הָיוּ עַל-הַלֻּחֹת הָרִאשֹׁנִים אֲשֶׁר שִׁבַּרְתָּ. ב. וֶהְיֵה נָכוֹן, לַבֹּקֶר; וְעָלִיתָ בַבֹּקֶר אֶל-הַר סִינַי, וְנִצַּבְתָּ לִי שָׁם עַל-רֹאשׁ הָהָר. ג. וְאִישׁ לֹא-יַעֲלֶה עִמָּךְ, וְגַם-אִישׁ אַל-יֵרָא בְּכָל-הָהָר; גַּם-הַצֹּאן וְהַבָּקָר אַל-יִרְעוּ, אֶל-מוּל הָהָר הַהוּא." (שמות, פרק ל"ד, פסוקים א'-ג', פרשת "כי תישא").

כל התכונות, מלבד תכונת "משה" באדם, אינן יכולות להתקרב לתכונת ההשפעה והאהבה החלוטה שנקראת "בורא". ורק אז התכונות הללו שבאדם יכולות לקבל את התורה.

לוחות הברית הם העברה של תכונה ממדרגה עליונה למדרגה תחתונה. העברת לוחות הברית מסמלת מצב זרימת האור, המידע, הכוח, הידע בין שני "פרצופים". במילים אחרות, לוח הוא מטען אנרגיה עליונה, מידע וידע עליון, והעיקר, הוא מטען של התכונה הרוחנית. לכן, משה מכין את הלוחות והבורא מפיח בהם רוח חיים.

הלוחות הראשונים נשברו בט' באב וכאן מדובר על לוחות אחרים שמופיעים ביום הכיפורים. כל האירועים מתרחשים על הר סיני, כלומר במצב של התעלות מעל האגו, מעל השנאה. הרי הדחייה מהזולת, הרגשת הזולת הפוך מאיתנו, היא התכונה העיקרית שלנו. כמובן שאפשר לא לכנותה שנאה, כי היא מתחלקת, משתנה, אבל נשארת שנאה. בעיקרון הכול נובע מהתכונה הזאת.

העולם שלנו הוא כולו שנאה, והעולם הרוחני הוא אהבה. חוץ מזה כלום לא קיים! לכן, כשאנחנו מתעלים מעל השנאה אנחנו מגיעים לאהבה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לפני הבחירה
ירידה מהר סיני
עלייה לא קלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest