דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / לקראת מהפכה בתודעה של האדם

לקראת מהפכה בתודעה של האדם

שאלה: לפני 5777 שנה הופיע האדם הרוחני הראשון, "אדם", שהשיג את כל מה שנברא כמקובל. לפניו בני אדם השיגו הכול בדרגת החומר. האם יהיו עוד השגות כלשהן בעולם או שההשגה הרוחנית היא האחרונה?

תשובתי: אם מישהו השיג רוחניות אז הוא זה שמשיג ולא אתה. אנחנו צריכים להגיע למצב שבו כל האלמנטים של הרצון, קיימים בכלי משותף, כל מה שמכונים חלקי הנשמה יתאחדו יחד לרצון אחד יחיד כדי להידמות לאור העליון ולהשיג אותו בתוכם.

שאלה: לפני שבעים אלף שנה התרחשה מהפכה קוגניטיבית, לאחר מכן מהפכה אגררית, אחר כך, ממש לפני חמש מאות שנה, המהפכה המדעית. האם תהיה עוד איזו שהיא מהפכה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה יהיו עוד מהפכות, מהפכה בתודעה של האדם, האדם ירחיב את התודעה שלו, יתחיל להשיג את מצבו הנוכחי בצורתו האמיתית. הוא יבין שכל מה שהוא רואה עכשיו הוא רואה באמצעות המוח שלו, ולא באמצעות העיניים או התחושות. הכול בראש.

כל החושים שלנו שכביכול תופסים משהו מבחוץ, מעבדים את ההשפעות הללו דרך העצבים למוח, שבתוכו הן מסתדרות לתמונה מסוימת שאין לה שום שייכות לְמה שכביכול קיים סביבנו. ההשפעות עוברות דרך עצבים כמו בחוטי חשמל ואחר כך נכללות בתגובות כימיות שונות, עד שהכול מתלכד במוח לתמונה אחת. ומה הקשר בין התמונה שמתלכדת במוח שלנו, לבין מה שמתרחש באמת בחוץ, אנחנו לא יודעים ולא מבינים.

חכמת הקבלה, היא חכמה אודות תפיסה, אודות קבלה, היא מסבירה כיצד כל זה מסודר. אבל כדי להבין אותה הלכה למעשה, עלינו להרחיב את התודעה שלנו.

לכן אנחנו מתאספים יחד בעשיריות, מפני שבאופן כזה כל אחד מקבל את התכונות של אחר ויוצא שכל אחד מאיתנו הופך להיות חזק פי עשר בתפיסה שלו מאשר קודם לכן, אבל לא מבחינה כמותית, אלא מבחינה איכותית. הוא הופך להיות כביכול מיני אנושות כללית, מיני בריאה ואז הוא יכול לדבר על מה שבאמת מתרחש בעולם.

בכך שהאדם מתחבר עם החברים, כלומר עם אלה שכביכול קיימים מחוצה לו, הוא בונה בתוכו תפיסה נכונה של המציאות הלא מובנת (אם היא קיימת בכלל), שבתוכה אנחנו כביכול שורים.

בספר הזוהר נאמר, שבני אדם קיימים כמו בחושך, ארובות-העיניים שלהם מכוונות לתוך עצמם, מפני שכך האגו מכוון אותם, והם לא רואים אף אחד ושום דבר פרט לעצמם. השתקפות כזו מקנה להם תחושה שהם קיימים באיזה עולם. למעשה הם דומים לעיוורים שמתארים לעצמם שמבחוץ קיים מה שעובר בתודעה הדחוסה מאוד שלהם.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.07.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest