דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקחת את התיקון לידיים

לקחת את התיקון לידיים

"לעומת זה, "ממשלת הארץ", שהם בני אדם שלקחו את חוקי ההתפתחות האמורה תחת ממשלתם עצמם, שכחם יפה להשתחרר לגמרי מכבלי הזמן, ונמצאים ממהרים מאד את הקץ, כלומר, את גמר בישולו ותיקונו של הדבר, שהוא קץ ההתפתחות שלו.

שאם יזכו ישראל, ויקחו את חוק ההתפתחות הצריך לעבור על מדותיהם הרעות עד שיתהפכו לטובות – יביאו אותו תחת ממשלת עצמם. דהיינו, שישימו לבם ודעתם לתקן בעצמם את כל המדות הרעות שבהם, ולהפוך אותם למדות טובות, אז: "אחישנה", כלומר, שנמצאים משוחררים לגמרי מכבלי הזמן, והקץ הזה תלוי מעתה בחפצם עצמם, דהיינו, רק לפי רוב המעשה ותשומת הלב. ונמצאים "מחישים" את הקץ." (בעל הסולם, "השלום בעולם")

התנועה שלנו קדימה תלויה אך ורק בקשר בינינו, עד כמה שאנחנו מתקרבים זה לזה. ככל שאנחנו מתקדמים לעבר מטרת הבריאה, כך נדרשת התקרבות בינינו, מפני שבנקודה הסופית של דרכנו, כולנו ללא יוצא מן הכלל נתמזג לאחד שלם, לכלי אחד ויחיד. כלומר, נצטרך בכל פעם להאיץ את ההתקרבות שלנו זה לזה, להשתדל להתעלות מעל לכל חילוקי הדעות שהולכים וגדלים, וכך בהדרגה נגיע למצב של הידמות בינינו לבורא.

"אבל אם לא זכו לקבל התפתחות מדותיהם הרעות תחת ממשלת עצמם, אלא יעזבוהו תחת ממשלת השמים – הנה גם אז מובטחים הם בגמר גאולתם, ובגמר תיקונם.

כי יש בטחון מלא בממשלת השמים, הפועלת על פי חוק ההתפתחות ההדרגתית מדרגה אחר מדרגה, עד שמהפכת כל רע ומזיק לטוב ולמועיל, כמו הפרי על העץ, והקץ בטוח לגמרי, אלא בעתה, כלומר, שהדבר כבר תלוי ומקושר לגמרי במדת הזמן."

אפילו אם נעזוב את העבודה הזאת ולא נעסוק יותר בלימוד של חכמת הקבלה, נשאיר זאת ליד הגורל, נתחיל לחיות את החיים כפי שהם, כלומר כמה שנחייה נחייה, אם נמות אז נמות, זה לא יעזור, לא יצמצם ולא יגדיל בשום אופן את תקופת ההתפתחות שלנו.

אבל אם נלך בדרך האור, אז נזרז את ההתפתחות שלנו ואף נעשה אותה טובה יותר, אבל רק בתנאי שנתחיל להסדיר את היחסים בינינו בקבוצה מעל לאגו שלנו. אם לא נעשה זאת, נתקדם בדרך של ייסורים. כאשר בכל מילימטר נקבל סטירות, בעיטות, מחלות, שלא לדבר על התקרבות של אסונות גדולים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 14.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest