דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לקבל את מתנתו של הבורא

לקבל את מתנתו של הבורא

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף ז':

"ויחד עם זה, מובן, על פי מחשבת הבריאה, שלא היה צריך כלל, לברוא משהו, יותר מהרצון לקבל הזה, שהרי בריאה מחודשת הזו, כבר מספקת לו ית', למלאות כל מחשבת הבריאה, שחשב עלינו, להנות אותנו.

אבל, כל המילוי, שבמחשבת הבריאה, דהיינו, כל מיני הטבות, שחשב בעדנו, כבר הן נמשכות, בהמשכה ישרה, מעצמותו ית'. ואין לו ענין לברוא אותן מחדש."

הבורא, שהוא כולו רצון להשפיע, לא צריך יותר שום דבר חוץ מרצון לקבל כדי לממש את התוכנית שלו ליהנות לנבראיו. אבל הרצון לקבל הזה חייב להתפתח גם בגודל וגם באיכות, גם בעומק, בהתאם למה שהבורא רוצה, בהתאם למה שהוא הקדיש לבריאה.

אנחנו רואים את זה גם בעולם שלנו: כמה מילוי נדרש לסוס או לחמור, כמה נדרש לפרי או לצמח, ובכמה אפשר למלא את האדם שעומד מעל כולם. כדי לקבל מילוי יותר ויותר גדול, כל בריאה, ובמיוחד האדם, חייבים להתפתח.

והאדם מתפתח לא רק בכמות, אלא בעיקר באיכות. כלומר המתנה חייבת להיות יותר ויותר איכותית מצד הבורא, ובהתאם לזה הנברא חייב להיות יותר ויותר איכותי, כלומר יותר ויותר מפותח כדי להעריך את המתנה ולשמוח בזה שקיבל אותה דווקא מהבורא. זו כבר לא סתם מתנה שלא יכול להעריך אותה ולהבין ממי קיבל.

כאן ההתפתחות של הנברא תלויה גם בו עצמו. אם הוא משתוקק להגיע לאותה המטרה בלבד שהבורא רוצה לתת, ולקבל אותה דווקא מהבורא ודווקא בתנאים המיוחדים שלו, אז על ידי קבלת המתנה הוא מגיע לתענוג אין סופי. יש כאן שילוב של הרבה תנאים, אבל התוצאה שמשיג זה התענוג שראוי לדרגת הבורא לתת אותו לנברא.

כלומר, אנחנו צריכים להתפתח בירידה מעולם אין סוף בסולם של העולמות הרוחניים ואחר כך בעולם שלם, בדרגות דומם, צומח וחי של הטבע, ביקום הזה ועל פני כדור הארץ. זהו תהליך ארוך שעובר דרך הרבה מאוד מדרגות, עד שבימינו הגיע הזמן של התפתחות הכרתית, שזה השלב האחרון לפני קבלת ההטבה.

עכשיו ההתפתחות תלויה בנו, אנחנו צריכים לבחור מהי ההתפתחות, באילו שלבים ובאיזה קצב זה יתפתח. מה בדיוק אנחנו רוצים לקבל? אנחנו צריכים לשפר את הדימוי שלנו על התענוג הרצוי.

כאן הכול קורה מתוך מחקר, הכרה, הבנה, ולכן הכול תלוי כאן בהפצת חכמת הקבלה, ובמיוחד הפצת ספר הזוהר.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 29.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע הזמן לבנות אינקובטור
הקבוצה זה הבית שלי, המשפחה שלי
אינקובטור של החיים הנצחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest