דף הבית / חינוך, ילדים / לקבל את התוצאה הרצויה

לקבל את התוצאה הרצויה

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

שאלה: האם אפשר ליצור בצורה מלאכותית בעיה כלשהי בתוך הקבוצה ואחר כך לפתור אותה ביחד?

תשובתי: אתם יכולים לעשות מה שמתחשק לכם. העיקר התוצאה. תבינו שיש לכם המון זמן. אתם לא סתם רוצים למלא אותו במשהו, אלא זכותכם להתנהג חופשי בקבוצה. העיקר שיהיה מעניין ושבסופו של דבר תושג התוצאה הנכונה.

אתם יכולים לומר: "זהו, עושים הפסקה, עכשיו יוצאים לטייל". כולם יוצאים לחצר, מתחילים לקפוץ בחבל או לעשות עוד משהו. לא חשוב. מה זה משנה?

העיקר כל הזמן להדגים שבלתי אפשרי לעשות משהו בעולם שלנו לבד, אלא רק ביחד. אם אנחנו מאמינים שמישהו יכול להסתדר לבד, אנחנו תמיד מגיעים למשבר, לטעויות. להראות כל הזמן, להדגים, שבכל ההתחלות שלנו שיכולות להימשך שנים רבות, אנחנו לא נמצאים בהשתוות עם הטבע, אנחנו תמיד מפסידים בחומרה, באכזריות, במכות. ולהיפך,

אם יש לכם התחלה וסוף, אז באמצע אתם יכולים לעשות עבודה מעשית כלשהי עם הקבוצה, עם אותם מצבי הרוח שקיימים בתוכה. נניח שבאה אישה בוכה מפני שיש לה בעיות עם בעלה או עם הילד. ועוד מישהו לא מרוצה ממשהו וכולי. אתם מיד מאמצים את המצבים הללו ומתחילים בהתאם למצבים הללו ללמוד. בעקבות הדיון והכללתם של האחרים בתוך התהליך הזה, גישתכם לכך כבר יותר פסיכולוגית. אך העיקר שתתקבל התוצאה שדרושה לכם.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 26.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הזכות להיעלב
קבוצה מאוחדת
ההסכמה – מעל לכל הניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest