לצאת מתוך עוֹרי

להיות צדיק, נקרא, להצדיק את הבורא על כל המקרים שעוברים עליו. כל מצב ניתן לאדם כדי לעזור לו לרצות לצאת מתוך עורו, עד כדי כך החושך מתלכד סביבו. וזו עזרה גדולה מאוד שהבורא שולח למי שמסוגל להיות צדיק.

מכניסים את האדם למצבים עד כדי כך לא מתקבלים על האגו שלו, שהוא מוכן לצאת מתוך עצמו. כי מובן לנו, שכל העולם הרוחני נמצא מעל לעולם הגשמי הזה, ולכן כל הגשמיות צריכה למות. רק שזה לא אותו המוות הרגיל שבו מתים כל בני האדם, אלא שהאדם בעצמו מסכים שכל הערכים הגשמיים שלו ימותו ובהתאם לכך הוא רוכש את המדרגה הבאה, את החיים הרוחניים.

הוא יוצא מגופו ומשתחרר מכל עניין לעצמו, מה שלא יקרה, מעל לכל המצבים שלתוכם הבורא מכניס אותו. הוא מסכים עם המקרים האלה ומקבל אותם בשמחה, כמו עם הבנאים של המדרגה הרוחנית החדשה שלו. כי הם מעלים אותו מעל למצבים הגשמיים שלו, מוציאים אותו מחוץ לגבולות עורו ומאפשרים לו דווקא בחושך לבקש דבקות עם הבורא. הנטייה היחידה של האדם, זה לעשות נחת רוח לבורא במצב שהוא בעצמו נמצא בחושך.

הוא רואה בזה את ההצלה שלו, יציאה מהגלות. מחוץ לעורו הוא מרגיש את החיים האמיתיים, מפני שיכול לעשות נחת רוח לבורא, ללא שום פנייה עצמית. כך הוא מנצח את החושך, את הייסורים, הפחדים, החרדות, הבושה שהוא מרגיש, ושמתגלים בכוונה כדי לסמן לו את הגבולות של גופו ולעזור לו להתעלות מעל עצמו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 04.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ואז מגיע השחר
איך להצדיק את מה שאי אפשר להצדיק?
"שבע ייפול צדיק וקם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest