דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת מתוך "חיים של חתול"

לצאת מתוך "חיים של חתול"

שאלה: אמרו לי שאני חי כמו חתול ואפילו בדרגה אחת נמוך יותר, מפני שחתול לא משלם עבור שום דבר ואילו אני משלם עבור הכול, כדי לאכול, לקיים יחסי מין, לשתות חלב, לשכב. האם חכמת הקבלה מאפשרת להשיג את דרגת הכרת הבורא אפילו אם אני חי כמו חתול?

תשובתי: לא. לא תוכל להישאר לחיות כמו חתול ועם זאת להשיג את הבורא. השגה בעולם שלנו, ולא רק בו, מבוססת על התאמה בין התכונות. ישנם בעולם דברים שאותם אני לא תופס מפני שאין לי תכונות מקבילות לאובייקטים ולתופעות האלה, אני יכול להבחין בהם רק אם יש לי את אותן התכונות.

נניח, שאני מבצע עכשיו תרגילים כלשהם, מתחיל להרגיש תכונות מסוימות ובאופן כזה מרגיש משהו חדש. אבל אם אני לא יוצר בתוכי תכונות חדשות, אז וודאי שאני לא מגלה שום דבר חדש בעולם. כל המכשירים שאנחנו ממציאים, נניח משקפיים או מכשירים שמרחיבים את טווח התדרים של החושים שלנו, בנויים כך שנוכל להרגיש תופעות או אובייקטים שכעת נסתרים מאיתנו.

מסביבנו יש תופעות שאותן אנחנו לא משיגים, כמה שנעבוד על עצמנו. לא מפני שאנחנו לא יכולים לשפר את הראייה או את השמיעה, להשתמש בטלסקופים, במיקרוסקופים, אלא מפני שהרצונות, התכונות, הטבע שלנו מסתכם רק בספיגה ובקליטה לתוכנו. אבל בטבע ישנה גם תכונה אחרת, השפעה, יציאה מעצמך, אותה עלינו לרכוש. ואז נרגיש את הצד השני של הטבע שנמצא מחוץ לגבולות העולם שלנו.

באופן הזה אתה יוצא מתוך חיי "החתול" ומתחיל להרגיש את המרחב שנמצא מחוצה לך. לכן חכמת הקבלה נקראת חכמה של קבלת נפח אמיתי של הבריאה, שלתוכו אתה יכול להיכנס מבלי לעוות אותו. חכמת הקבלה מדברת רק על איך לצאת "מתוך עצמנו" ולהתחיל להרגיש את המרחב הזה. היא מסבירה כיצד לבנות מעל לתכונות הבליעה שלנו תכונות של השפעה, האצלה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest