דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפתוח לרווחה את הדלתות לכולם!

לפתוח לרווחה את הדלתות לכולם!

שאלה: אתה אומר שהגיע הזמן להסיר את ההגבלות לתלמידים חדשים, ואם אדם רוצה לבוא לשיעור, אז אסור לאסור עליו את זה. עכשיו אצלנו מונהגת הכנסה הדרגתית ומסודרת של האדם לקבוצה, לשיטה.

תשובתי: אני הייתי נותן כניסה חופשית לכל מיני אירועים. מפני שאנחנו צריכים לחשוב על איך למשוך את האנשים. אם אתם תאפשרו לאנשים לגשת לאירועים או לעוד משהו, אז אחר כך הם ייכנסו לקבוצה וישתתפו בהכל יחד עם כולם.

מעשר זהו עניין מאוד רציני ומאוד לא פשוט. כל חודש, כאשר האדם משלם אותו, מתרחש בתוכו מאבק פנימי, והוא צריך לענות על התנאי הזה: כן או לא.

בעל הסולם היה לוקח כסף עבור כל שיעור. אנחנו יודעים שזה לא מסובך להיפרד מהכסף בפעם אחת: "תגיד לי כמה לשלם עבור כל השנה, אני אשלם ולא רוצה יותר לדעת שום דבר". אבל לא כך צריך לנהוג. כל אחד מאיתנו צריך לשלם פעם בחודש כאשר הוא מקבל משכורת. כי הוא הרי צריך "לתלוש" את עצמו מעצמו. וזה מאוד מורכב וקשה.

לכן תבינו את החברים האלה. צריך לאפשר להם להיכנס לקבוצה, להרגיש אותה באופן הדוק. אני לא הייתי מסתיר מהם שום דבר. אני סבור שאנחנו צריכים להיפתח באופן מלא, ורק כאשר נראה שהחברים האלה רוצים ללמוד ברצינות, אז יהיה צורך לערוך עבורם איזה קורס, אם הם עדיין לא עברו אותו. או שיכול להיות שהם כבר מזמן סיימו את הקורס ועכשיו נחלשו מעט.

אני הייתי נותן להם להיכנס לכל הלימודים, לכל הכנסים, ללא שום תנאים דווקא מפני שעכשיו אנחנו, לפחות המסה הרצינית המרכזית, הגענו לאותה הנקודה שאותה היינו צריכים להשיג בכנס. ועכשיו אנחנו יכולים להרשות לעצמנו שסביבנו יהיו כל השאר שאותם אנחנו יכולים למשוך על ידי ההשכלה האינטגרלית. גם אלה שלא שייכים אליה וגם אלה ששייכים.

מתוך שיעור על המאמר "מטה ונחש", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חדשים וותיקים
תהיו סבלניים כלפי החדשים
המשמעות הרוחנית של המעשׂר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest