דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לפתוח את הלב, ולא את הפה

לפתוח את הלב, ולא את הפה

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 1.

שאלה: כאשר החברים שלנו יוצאים לקהל הרחב כדי לערוך סדנה, מה אנחנו, אלה שלא נמצאים איתם, יכולים להוסיף לכוונה שלהם, למסר שלהם?

תשובתי: אנחנו צריכים פנימית להתאסף יחד ולחשוב עליהם. זה נקרא, שאנחנו מתפללים להצלחתם, מפני שכתוצאה מההצלחה הזאת הם יביאו לנו "שלל", כלומר, רצונות של כל אותם האנשים שרוצים להרגיש את עצמם קצת יותר טוב, יותר מאושרים, יותר מצליחים בחיים האלה. לא חשוב שהרצונות האלה אגואיסטיים, אנחנו אוחזים אותם.

בזה שאנחנו תופסים אותם, אנחנו מתחילים להרגיש צורך לתת לאנשים כל מה שהם רוצים: אושר, חיבור ביניהם וכל השאר. הרצונות שלהם מתחילים לעבוד בנו, וזה אומר, שיש לנו מה לעלות לבורא, אחרת אנחנו לא עולים אליו.

כמו שבעל הסולם כותב במאמר "לא עת האסף המקנה", אנחנו בשום אופן לא יכולים לבקש עבור עצמנו. אפילו אם אני רוצה לבקש: "תן לי אפשרות להשפיע לך. תן לי אפשרות למלא את האחרים, תן לי אפשרות…", אני לא יכול לומר "לי", מפני שבזה אני מעמיד את עצמי כנגד המערכת כולה. אני לא נכנס לתוכה כגלגל שיניים.

אני צריך לומר: "תן להם" או "לנו", אבל בשום אופן לא "לי". כלומר, אם אני מתפלל עבור משהו, אני צריך להתפלל עבור האחרים כדי שיהיה להם טוב, אז אני משתתף בזה בצורה נכונה.

לכן אם אנחנו נחשוב עכשיו שהחברים שלנו יצליחו ביציאה לקהל, יתחברו איתו, כדי שהקהל ירגיש מהם חום, והרצון הפנימי שלו יתגלה לחברים (אפילו אם הם לא ירגישו את זה בעליל), ושהם יביאו אותו אלינו, אז הוא יהפוך לתפילה לבורא.

ואז אנחנו נבקש ונתחנן לבורא על רוחניות, למרות שהקהל מבקש משהו חומרי לגמרי. דווקא על תפילה כזאת מגיע האור העליון.

שאלה: מה עדיף לעשות: לקרוא קטע, לשתוק 30 שניות או אולי לשיר שיר? מה לעשות, כדי שכולנו נחשוב עליהם לפחות לשנייה? מה זה אומר להתפלל?

תשובתי: תפילה, נקרא, הרצון שלך שהחברים יצליחו לעשות כזאת פעולה שתעשה נחת רוח לבורא. הרצון הזה, זוהי התפילה. אנחנו נפתח את הלב ולא את הפה.

אני לא מבין מה אתם מתארים לעצמכם כתפילה, כפעולה רוחנית? זה כאשר אתה מפזר על ידי המחשבה שלך עננים או מדליק נרות או נופל על הברכיים?

פעולה רוחנית, זה כאשר אתה מאוד רוצה משהו בשיתוף עם האחרים. ובפעולה הזאת, חוץ ממך והקבוצה, משתתף הבורא.

מתוך שיעור מס' 1 מכנס בסוצ'י, 13.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בתוך מערת מסתור במעגל של חברים
להביא לאנשים את כוח האיחוד
בקש עבור כולם, ולא תטעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest