דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפני העלייה הראשונה

לפני העלייה הראשונה

מהמקובלים שהשיגו את יסודות הבריאה, אנחנו יודעים שהבורא ברא רצון ליהנות. הרצון הזה חייב להדמות לבורא, להפוך לכלי המלא באור בהתאם לחוק השתוות הצורה. זוהי הצורה האמיתית היחידה שהבורא קבע וברא מלכתחילה. כל הצורות האחרות קיימות רק בתפיסת המקבלים.

הנברא היחיד, הרצון היחיד לקבל תענוג, נמצא בהשתוות עם האור העליון, מלא באור, באיחוד ובדבקות. אולם נדמה לו שהוא מנותק, מרוחק מהבורא, נבדל ממנו בתכונות, שבור ומחולק להרבה חלקים. כעת אנחנו מצידינו חייבים לקבוע, אילו פעולות נחוצות כדי לחזור למצב האמיתי היחיד שקיים, למקום ש"הוא ושמו אחד", היכן שהאור והכלי, הנברא והבורא, דבוקים זה בזה.

חכמת הקבלה מקדישה תשׂומת לב לשלב הנוכחי, הכנה לעלייה למדרגה הרוחנית הראשונה, הנמוכה ביותר. כי הרי איננו יודעים כעת מה מתרחש בסולם הזה. שם הנשמה מלמדת את האדם, שם אנחנו תמיד יכולים לחפשׂ עזרה בספרים, לקבל דוגמאות, לרכוש ניסיון, ללמוד מהמצבים הקודמים. כל הבעיה היא דווקא כאן, לפני המדרגה הראשונה. כאן נדרשת הכנה רבה, כאן המצבים אינם ברורים והעולם מנוגד למציאות הרוחנית. לכן, אנחנו חייבים לנצל כאן את האמצעים המיוחדים שמעניקה לנו חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 27.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הלידה הרוחנית
זמן ההכנה
לידה – זו פריצה לעולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest