דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפי עצת אברהם, יצחק, יעקב

לפי עצת אברהם, יצחק, יעקב

ספר הזוהר. הקדמת ספר הזוהר. מאמר "תורה ותפילה", סעיף 183:

"לכן האדם אינו צריך להיכנס לבית הכנסת, אלא אם התייעץ מתחילה באברהם יצחק ויעקב. כח כל תפילתנו היא רק להשלים, מה שחסר עוד בשכינה, אחר התיקונים, שכבר נעשו בה עד עתה. לכן צריכים מקודם, לדעת ולהמשיך בשכינה הקדושה, את כל התיקונים, שכבר תיקנו בה. ואז נדע, מה שצריך עוד להוסיף עליהם."

בדרך כלל נשאלת השאלה: מה ההבדל בין "מלכות דאצילות", "מלכות דאין סוף", "מלכות דגמר התיקון", שנקראת "שכינה"? בעיקרון, אין שום הבדל בין המושגים הללו. התכללות הדדית של הנשמות זו בזו, שהופכות בפועל לאחד שלם ועומדות כאחד על אחד עם הבורא, זה אותו הנברא הרוחני, שנקרא "שכינה", "מלכות". אם מדובר על חיבור, תיקון, אז הכול מסתכם במושג אחד.

איך אני צריך "להתייעץ עם אברהם, יצחק, יעקב"? אם אני לא מסדר את עצמי לפי "ג' קווים", אז אני לא מוכן, גם לא להעלות את התפילה שלי וגם לא לקבל עליה תגובה. אברהם, יצחק ויעקב זה "קו ימין", "קו שמאל" ו"קו אמצעי" שאותם אני חייב לסדר בתוכי. זה נקרא, שאני נמצא "לפני העמוד".

יש כלל, שצריך להתפלל לפני העמוד. ודאי, שהכוונה היא לא לעָמוּד שיש. "עמוד", מסמל את ה"קו האמצעי". אנחנו צריכים להביא את עצמנו למצב כזה, כיוון שבלי זה אין מה לעשות. אחרת, אנחנו לא נוכל להשפיע על המערכת העליונה, מפני שלא נמצאים איתה באותו התדר, לא מכוונים לאותו הכיוון שבו אפשר להשפיע עליה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.01.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest