דף הבית / לפי חוקי העולם שלנו

לפי חוקי העולם שלנו

שאלה: כיצד מנהל מפעל צריך להתייחס לפועלים שעובדים תחתיו? האם הם למעשה כמו ילדיו, אחיו, אחיותיו או חלקי הנשמה שלו?

תשובתי: אין לי חוברת של כללי התנהגות שקובעת כיצד מנהל צריך להתייחס לפועלים שעובדים תחתיו. עליו לפעול לפי חוקי העולם שלנו, לפי דרישות מועצת המנהלים שמעליו. אחרת הוא לא יוכל להמשיך ולנהל. מצד אחד, על המנהל להסתכל על הפועלים ועל העובדים כעל עובדים הכפופים לו, אחרת הם לא יבצעו את המטלות שניצבות בפניהם, ומצד שני, אם זה בכוחו ובסמכותו, עליו לדאוג להם בצורה מרבית, אבל אין לזה שום קשר לחכמת הקבלה.

שאלה: אנשים שלומדים זמן רב את חכמת הקבלה, רוצים לדעת כיצד להתייחס לעובדים הכפופים להם? האם מבחינה פנימית עליהם להתייחס באהבה ודאגה, ומבחינה חיצונית בתובענות?

תשובתי: מה שאנו לומדים בחכמת הקבלה שייך רק לקבוצת מקובלים שרוצה לממש את עצות חכמת הקבלה. החברים בקבוצה יכולים לסגל את העצות האלה רק כלפי החברים בקבוצה ואולי גם במשפחה, במידה והמשפחה מסכימה לכך באופן מלא והולכת יחד עם האדם בדרך הזאת. העצה שלי היא לא לנסות וליישם את חכמת הקבלה בעבודה, לא בקרב קרובי המשפחה ולא במועדוני כושר ובמקומות אחרים שבהם האדם מבקר. בנוסף, לא כדאי לנסות ולשכנע אף אחד לפעול לפי חוקי חכמת הקבלה.

הערה: אני מנהל עסק כבר 15 שנה, אני חוקר ולומד את המוטיבציה והפסיכולוגיה של העובדים. העובדים של לומדי חכמת הקבלה, מבינים שאנחנו נבדלים ממנהלים אחרים והיחס בצוות מאוד בוטח, אבל שאלות רוחניות לא מעניינות אותם בכלל.

תגובתי: הם לא צריכים להתעניין בשאלות רוחניות. אפשר לרכך במעט את האווירה בצוות באמצעות ידידות, אבל לא יותר מזה. בשום אופן לא להגזים בעירוב חכמת הקבלה בעבודה.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest