דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעקור מן השורש את השאיפה שלנו להיבדל

לעקור מן השורש את השאיפה שלנו להיבדל

מתוך מאמרי בעל הסולם, "פרי חכם על התורה", מאמר: "לא עת האסף המקנה": "כשנתפשטו שבעים נפש דיעקב, לששים רבוא נשמות, חזר הדבר לקדמותו, שצריך אסיפת כל העדרים לגלול האבן, מעל פי הבאר, ובהחסר כח מחלק אחד, גורם תשישות כח בכל הקומה. וזה סוד, פרט שצריך לכלל, וכל דבר שהיה בכלל ויצא מהכלל, לא ללמד על עצמו יצא, אלא על הכלל כולו יצא.. וזה סוד שהמשיל הזוהר, לשנים שבאו בספינה, והיה אחד קודח תחתיו, גער בו חבירו, למה אתה קודח, ואותו שוטה ענה לו, מה איכפת לך, הלא תחתי אני קודח, כי באמת מקלקל היחיד יופי כל הדמות.

.. וזה סוד תפילה בציבור, שאסור ליחיד לצאת מהכלל, ולבקש על עצמו, אפילו לעשות נחת רוח ליוצרו, זולת על הכלל כולו.. כי היוצא מהכלל לבקש על נפשו בפרט, אינו בונה, אלא אדרבה, גורם חורבן לנפשו, כי לא יצוייר לך יוצא מהכלל, בלא לבוש גאות, ואוי לו שגורם חורבן לנפשו.. וצריך כל אדם להאסף בכל כחו, בכלל ישראל, בכל פניות לה' בתפילה ועבודה.. כי כן טבע אור הכלל השורה על הפרט, שבטל לגבי מציאת הפרט שלו, ואינו מרגיש את עצמו."

צריכים כל הזמן לזכור שכל המחשבות שמגיעות אלינו הן "עזר כנגדו", הן מאפשרות לנו להתחזק ולהתפתח דווקא בזכותן. עלינו להתעלות מעל כל הפרעה ולהתחבר עוד יותר להרגשת המשפחה הכללית, "כאיש אחד בלב אחד".

אסור לעזוב את המחשבות האלה, את ההרגשה הזאת שכולנו שייכים למשפחה אחת. וההרגשה הכללית של "משפחה אחת" היא הרגשת הבורא ששורה בינינו, בתוכנו, בתנאי שאנחנו כל הזמן משתוקקים להרגשת החיבור בינינו למרות כל ההפרעות.

זאת העבודה שלנו. אנחנו צריכים להזכיר אחד לשני על כך, ועדיף אפילו להשתדל לעשות זאת במחשבה. להישאר במחשבה הזאת ולהשתדל להשפיע במחשבה לכל החברים ולכל העולם, להעביר את הדגש לפעולות הפנימיות. זאת מטרתנו, נכון לעכשיו, שעלינו לבצע בדבקות ולהצליח.

זאת המשמעות של המושג "ישראל, אורייתא וקב"ה, חד הוא", כל המשתוקקים לגלות את הבורא (ישר-אל) בקשר ביניהם, מנצלים את כל עצות המקובלים כדי להגיע לחיבור שבו יתגלה הבורא.

לכן, אפילו התפילה הזכה ביותר עם הכוונות הטובות ביותר, אם היא לא תפילה עבור רבים ולא לטובת הכלל כאחד שלם, אלא מאדם שמבדיל את עצמו מהאחרים, לא רק שאינה עוזרת, אלא להיפך, היא מזיקה! צריך לראות בפירוד ובהרחקה, במיוחד אם זה מכוונן כך, התנהגות שאינה מתקבלת על הדעת, זו הפרעה הכי רצינית ויש להשתדל לעקור אותה מן השורש.

מתוך ההכנה לשיעור, 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה שבה כולם אהובים
תפילה עבור עצמי רק מזיקה
מסנן בדרך לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest