דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעלות עד לדרגת הבורא

לעלות עד לדרגת הבורא

אנחנו חייבים להשיג את המדרגה הרוחנית הראשונה שנקראת "עוּבָּר", כאשר האדם מבטל לחלוטין את עצמו ורוצה להיות בשליטת הבורא, רוצה לגלות את האמת, את הדרגה הראשונה של הקיום שלו, את האמת הראשונה של הטבע. כאשר האדם מגלה זאת הוא נכנס למגע הראשון עם הבורא.

לאחר הכניסה לשליטת הבורא, האדם מתחיל לעבוד עם האגו ומבין שהאגו שלו, הוא רכוש יקר, בעל ערך רב. הודות לאגו הוא מרגיש התנגדות לבורא ומתחיל לבנות את עצמו בהידמות לו, בהתגברות על ההתנגדות שלו.

בכל מנגנון,  בכל מערכת של דומם, צומח, חי, אנושית או מלאכותית, שנוצרת על ידינו, תמיד קיימת פעולה ופעולת נגד, פלוס ומינוס, שביניהם יש אפשרות ליחסים הדדיים שונים ובנייה של כל מיני מערכות. אותו הדבר יש ביחסים עם הבורא. מצד אחד, הוא מנהל אותנו באופן מלא, ומצד שני, אנחנו לא מרשים לעצמנו להסכים עם זה ורוצים להגיע בעצמנו להידמוּת אליו.

כלומר, האדם כביכול אומר לבורא "אתה מנהל אותי? בסדר. אבל אני עושה צמצום א', מציב בינינו מחסום ואומר: אני אבצע את כל מה שנובע ממך, אבל רק במידה שבה אני מסכים עם איך שאתה שולט ומנהל אותי".

כאן מתרחש פתרון מעניין לבעיה. הבורא נותן לנו הזדמנות לברר תחילה האם הוא צודק, האם הוא אידיאלי, האם הוא כל יכול. הוא נותן לנו סיכוי לחקור אותו, ובאותה מידה שבה אני מקבל החלטה להיות דומה לו, אני מאפשר לו לשלוט עליי. אבל זה כבר לא הוא, אלא כביכול אני בעצמי יוצר מעצמי את הבורא. זו שיטה לא פשוטה, אבל היא באמת מעלה אותנו לדרגה של שוויון מוחלט עם הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest