דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעג או חוק בלתי משתנה?

לעג או חוק בלתי משתנה?

שאלה: אם מחשבת הבורא, זה להביא את האדם אל מטרת הבריאה, אז מה הוא הרוויח מהאירועים של החודש האחרון בישראל? מהי תוצאתם?

תשובתי: אני לא מתכוון לבדוק עד כמה השתנה העָם. אנחנו פועלים על ציר הזמן: היה מצב לפני השׂריפה, אחר כך פרצה השׂריפה שקטלה חיי אדם והשמידה יערות, וכשהשׂריפה הסתיימה החל לרדת גשם. מה השתנה במשך הזמן הזה? – אתה שואל את עצמך: "למה הגשם הזה ירד יום לאחר שהשׂריפה כובתה? זה כאילו ללעג…

בזמן השׂריפה ציפינו כל כך לגשם, כל כך ביקשנו עליו ולא קיבלנו שום תשובה. וכשכבר לא היה לנו צורך בו, ירד מבול ורק הביא לעוד נזק. קיבלנו מכה כפולה. זה תואם בדיוק לכתוב בתורה: אם ישראל לא ראויים, אז הגשמים יורדים לא בעיתם ולא במקום שצריך. זהו חוק הטבע. מלמעלה יורד האור, ולמטה הרצון שחייב להשׂיג השתוות לאור. האור פועל ומשפיע באופן קבוע על הרצון, והרצון כל הזמן משתנה.

לבורא קיים רק חישוב אחד פשוט: שני מצבים – התחלתי וסופי חייבים להיות כאחד. כתוצאה מזה הוא פועל. וכפי שהאור ברא ד' בחינות דאור ישר, כך הוא ממשיך בתוכם לפתח הכול. לבורא אין תגובות חוזרות, זהו חוק הטבע. מה אתה רוצה ממנו?… האם אתה מתקרב להר הגעש ומתחיל לבקש: "תהיה חבר, תפסיק לכמה דקות, אני רוצה לעבור שָם?!"… אז למה אתה חושב שהבורא יענה לבקשות שלך? במקרה כזה אתה משתחווה לפסל. אתה חושב עליו כמו על כוכבים שמביאים הצלחה, כאילו שבעזרתם אתה יכול לשנות את הגורל שלך. אך אתה יכול רק לגלות במקצת את העתיד, אך לשנותו – אין זה בשליטתך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 07.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם עם "חוש טעם" מפותח
חוקי הפיזיקה של העולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest