דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעבור לצד של השפעה

לעבור לצד של השפעה

כנס "שלהבת במדבר", שיעור מס' 5

שאלה: מה זה ייאוש רוחני?

תשובתי: רוחניות, זו השפעה. בעולם שלנו אין תכונה כזאת, והתפקיד שלי זה לאתר אותה מהמצב ההפוך. כלומר, להבין מה זה, להרגיש עד כמה אני רחוק מהתכונה הזאת ובאותו הזמן גם להרגיש עד כמה זקוק לה. אם אני אשיג כזאת הבנה, אז ייוצב בי רצון חזק מאוד לחדור לתוך התכונה הזאת, והרצון הזה יהפוך לתפילה, לבקשה, לדרישה שלי.

אם אני באמת רוצה להשיג השפעה, אז מלמעלה מגיע כוח, אור, ומגלה בתוכי את התכונה הזאת. ואז אני מתחיל להרגיש את החצי השני של המציאות, שהיה נסתר עד אז ועכשיו התגלה. עכשיו אנחנו חיים רק בתכונה אחת של קבלה, ולכן החיים שלנו הם כאלה אומללים וקצרים, שמורכבים רק מאבידות ושאינם מביאים שום תועלת. אבל כשאני אכנס לתוך תכונת ההשפעה, על ידי זה שאבטל את עצמי ואתגבר על המחסום הפסיכולוגי, בכך שמוכן לוותר על הכול, ודווקא לאחר מכן, בכך שאני עובר לצד השני של המחסום הפנימי הפסיכולוגי הזה, אני נכנס למרחב רוחני שבנוי כולו על השפעה.

זה דומה לאדם שמפסיק לנשום, ולאחר שבאמת עושה את זה, הוא מרגיש שיכול לחיות בלי אוויר. ואז מתגלה לו מרחב חדש, עולם חדש. זו סתם דוגמה, כי אי אפשר להעביר את זה בצורה מדויקת יותר מפני שבעולם שלנו לא קיימת תכונה דומה.

והייאוש מגיע מכך, שאין לי שום אפשרות להשיג את התכונה הזאת לבד, בכוחות עצמי. על ידי הקבוצה, הלימוד, אני בסופו של דבר מגיע להחלטה שאני לא מסוגל לזה, אבל אין לי ברירה: אני חייב לקבל אותה. ואז אני מקבל את ההזדמנות הזאת.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס "שלהבת במדבר", 18.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה 
שההשפעה תהפוך לאופנתית
לרצות רק להשפיע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest