דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעבור דרך מסננים של העולמות

לעבור דרך מסננים של העולמות

שאלה: האם כל העולמות והרגשת השפעת האור עלינו מתגלים בקשרים בין בני האדם, בין החברים בקבוצה?

תשובתי: כן ולא. ראשית, העולמות אלה מסננים בינינו לבין הבורא. קיימים חמישה מסננים המכונים: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה, ולאחר מכן העולם שלנו. הודות למסננים הללו אנחנו חיים בעולם שלנו, מפני שהם מחלישים את האור של הבורא והוא מגיע עד אלינו בהארה חלשה מאוד. אם האור היה גדול יותר לא היינו יכולים להתקיים.

עלינו להתכונן לכך שהאור יוכל להתרחב, לגדול, והעולמות יתבטלו בהדרגה כמסננים המחלישים את האור. אז נתחיל לקבל את האור העליון ולעלות מהעולם שלנו לעולם עשיה, מעשיה ליצירה, מיצירה לבריאה וכולי, עד לאור המוחלט. זה מה שעלינו לעשות. אבל לשם כך עלינו לרצות מאוד להפוך להיות קולטי האור, ונוכל לקלוט אותו רק במידת ההידמות שלנו אליו. כמו בעולם שלנו, שבו כל חוש של האדם מסוגל להרגיש דווקא השפעה מסוימת מהעולם החיצוני שאותה הוא מרגיש.

לכן עלינו לשכלל את עצמנו כל הזמן בהידמוּת לאור העליון, ואז נקלוט אותו יותר ויותר, נהיה מסוגלים לעלות במדרגות של העולמות ממטה למעלה. באופן כזה אנחנו מבטלים בהדרגה את עולם העשייה, אחר כך את עולם היצירה וכולי, בכך שאנחנו עולים מעליהם.

השאלה היא, כיצד נוכל להידמות לאור, לתכונת ההשפעה והאהבה. זה קורה באותה מידה שבה אנחנו מתקרבים בינינו ובכך דומים לאור, כאשר אני מרגיש את הרצונות של האחר ורוצה למלא אותם, והאחר מרגיש את הרצונות שלי ורוצה למלא אותם.

אם אנחנו מתאספים באופן כזה בעשירייה ובצורה כזאת מתחילים למלא זה את זה, אז מתקבלת מערכת שדומה לעולם העליון. אנחנו הופכים להיות מסוגלים לעבור דרך עולם אחד, דרך עוד עולם ועוד, וכך לעלות. לכן התנאי של "ואהבת לרעך כמוך" הוא הכלל העיקרי והיסוד לפעולה רוחנית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest