לעבור את המחסום

כנס החינוך האינטגרלי, שיעור מס' 1

שאלה: כאשר אנחנו מגיעים לקבוצה יש לנו השתוקקות לאיזו שהיא תכונה לא מובנת. אחר כך אנחנו מתחילים להרגיש בזה איזה שהם טעמים ומבינים שנמשכים לתכונת ההשפעה. אבל כאשר אתה אומר: "תשתדלו להרגיש את כל זה כאחד", אז נהיה נורא מפחיד. יש רצון לברוח לא ברור לאן, מפני שהמצב הזה לוחץ מאחור.

תשובתי: זה טוב מאוד, מפני שלטבע שלנו אין שום דבר שהוא יותר הפוך מתכונת ההשפעה והאהבה. אנחנו נורא מפחדים ממנה, לא רוצים אותה, וכאשר מגיעים אליה, מסתובבים והולכים אחורה.

שאלה: איך אפשר לעזור זה לזה, כי הרי לא תוכל לעזור לעצמך?

תשובתי: רק הקבוצה יכולה לכוון אותך כך שאתה תעבור את המחסום.

מאוד מוצאת חן בעיניי הדוגמה מתוך הסרט הארי פוטר, על רציף ¾9. כדי להגיע אליו חייבים לעבור מחסום שמפריד בין הרציפים 9 ו – 10. לכן אימא של אחד הילדים מייעצת להארי: "כל מה שאתה צריך לעשות, זה ללכת ישר לתוך המחסום. אל תעצור ואל תפחד שאתה תיתקל בו, זה מאוד חשוב".

כלומר אתה לא צריך לראות את המכשול הזה, הוא לא קיים, ואז אתה תעבור.

שאלה: אבל איך אפשר לא לראות אותו?!

תשובתי: חסר לך קשר. אם אתם מתחברים ומתאחדים ביניכם, המכשול נעלם. כאשר אתם מתמוססים בתוך עשירייה, אז גם הקיר מתמוסס.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס לחינוך אינטגרלי, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מול קיר של אגו
דלת, פתח, כניסה
מחפש הדלת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest