דף הבית / לעבוד כפי יכולתך ולקבל לפי צרכיך

לעבוד כפי יכולתך ולקבל לפי צרכיך

שאלה: בשנת 2020 כמעט שליש מאוכלוסיית כדור הארץ, נמצאו תחת איום של איבוד עבודה או מעבר למשרה חלקית. היום יותר ויותר אנשים עובדים מהבית. מצד אחד, יש בזה הרבה יתרונות, גם עבור העובד וגם עבור המעביד. הפסקנו לבזבז זמן על דיבורי סרק, עישון, הפסקות וכולי. מצד שני, בזה שהפסקנו לעבוד ביחד, איבדנו את המגע החברתי. מה לדעתך יחליף  את הקשרים שהיו לאדם בעבודה?

תשובתי: אני מאוד שמח שהקשרים האלה מתנתקים, מפני שהם היו אגואיסטיים ונבנו על העדר חינוך נכון.

הערה: בזמן העבודה מהבית, דו"ח שעות העבודה הופך לבעייתי מאוד.

תשובתי: אנחנו לא צריכים שום שעות עבודה! אנחנו צריכים שהאדם יעבוד מהלב, 24 שעות ביממה. ובזה נכללים העיסוקים שלו, בספורט, שינה, יחסו למשפחה, הכול ביחד יהיה החיים שלו. בשביל מה להסתכל על השעות שעבדנו? כמה אנשים היום מתייגעים ללא תועלת או עם תועלת מזערית רק כדי להפגין לכאורה את נחיצותם?

שאלה: מה אתה חושב צריך להיות השכר עבור השעות שהאדם עבד או עבור העבודה שנעשתה?

תשובתי: על השכר להיות כזה שמאפשר לאדם להתקיים בצורה נכונה במסגרות של הכרחיות, ללא קשר לְמה שהוא עושה, היכן הוא עובד ובאיזו משרה. השכר צריך להיות פחות או יותר זהה לכולם, בהתאם לצרכים האישיים של כל אדם.

שאלה: אבל מי יכול לקבוע מהם הצרכים האישיים של כל אדם?

תשובתי: לשם כך עלינו לתשאל אנשים וללמוד מה הצרכים שלהם. זו עבודה חברתית שבה יהיו עסוקים המון אנשים. כל אחד מאיתנו יערוך רשימה של הדברים ההכרחיים. נניח, שעכשיו אני מציב לפניי משימה למלא טבלה, מה אני צריך למשך יום, שבוע, חודש, שנה. מתוך הדו"חות האלה ניתן יהיה להבין מה כל אחד צריך. כך נלמד מה יש לנו בצורה מספקת ומה אין צורך לייצר, כדי לא להמשיך ולדלל את כדור הארץ.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 04.06.2020

 

One comment

  1. 金の洗面器の蛇口

    私はあなたのブログを読むのが大好きでした。また、あなたの記事は非常に興味深いものでした。

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest