דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לספוג את החומרים של הכנס

לספוג את החומרים של הכנס

laitman_2010-11-23_8288.jpg

שאלה: אמרת שבימים הקרובים רצוי שאנחנו לא נעסוק בהפצה, אלא רק בבירור הנקודה הפנימית, כדי לחזק את האיחוד…

תשובתי: אני סבור שאתם צריכים כל הזמן, בכל הזמן הפנוי, לעיין בחומרים על הערבות, על איחוד, על הדדיות, על האינטגרליות. וזה לא חייב להיות מהמקור, אלא בצורה הפוכה, מפני שבמקור זה כתוב בשפה מיוחדת שמסיתה את תשומת ליבנו מההרגשה הישירה של החומר הזה בחיים. יכול להיות שצריך פשוט לצפות שוב בשיעורי הכנס.

אתם צריכים לחיות את זה ולעבור על זה שוב ושוב כדי שייווצרו "רשימות" כמה שיותר חזקות, זיכרונות, הרגשות, ואתם תוכלו לעבוד עם ההרגשות האלה.

אתם פתאום תבחינו, שאנחנו דיברנו על כאלה דברים, שלא שמעתם אותם בזמן הכנס עצמו, או ששמעתם אבל בהקשר שונה, בזווית שונה. אתם צריכים לעבור עוד כמה פעמים על מה שהתרחש שם איתנו.

אני ראיתי ואחר כך לא פעם נוכחתי לגלות, שהאנשים שומעים בצורה מאוד סלקטיבית (בררנית). והלוואי שאתם תוכלו לקבל משהו מאותו המידע שאני השקעתי, לא באופן נסתר בתוך המילים שלי, אלא בגלוי, באופן מילולי. ולמעשה, האנשים אינם תופסים יותר מ- 10%-15% ממה שהם שומעים. בכל אופן, אני אישית עברתי כל יום על כל השיעורים של הרב"ש (כל שיעור! אני כבר לא מדבר על הכנס), לפחות פעמיים נוספות, חוץ מזה שהייתי נוכח בשיעור עצמו.

חוץ מזה, ערכתי תוכנית מדוע הוא מסביר דווקא כך, איפה ההתחלה ואיפה הסוף, ממה הוא מתחיל את השאלה, כיצד הוא מסיים, באיזה אופן הוא מתקדם מההתחלה לסוף, מפתח את הנושא, נותן שאלות נוספות, מציב כל מיני בעיות לא ברורות. השתדלתי "להיכנס" לתוך הראש שלו, לחדור לתוך הגישה שלו. בסופו של דבר, מהעבודה המכאנית הזאת יצא, שאני התחלתי להרגיש אותו, התחלתי לחוש יותר טוב.

זה הכרחי. ולזה התכוונתי כשאמרתי שבינתיים לא צריך לעסוק במשהו אחר. דווקא אתם, אלה שעברו את הכנס והיו בתוכו, צריכים עכשיו לספוג אותו בצורה טובה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 26.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נוסטלגיה על העתיד
תפיסה מערכתית
לחיות את העבר, כדי לפסוע אל העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest