דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לסיכום שנת 2014 הבאה לקיצה

לסיכום שנת 2014 הבאה לקיצה

שאלה: שנת 2014 – איזו שנה זאת הייתה עבורנו, והאם התקדמנו לבניית חברה צודקת יותר בישראל?

תשובתי: אני חושב שהתרחשו שינויים מאוד טובים בישראל. אנשים סוף סוף התחילו להבין, שאין לנו מאין לצפות לשינויים חיוביים, אלא רק מעצמנו.

אם נתחיל להתקרב בינינו, להבין טוב יותר אחד את השני ולהתאחד, אז נמצא בכך את דרך ההצלה, כוח גדול יותר, צדק גדול יותר.

הרי למעשה, נוכל לפתור את כל השאלות עד לבעיות הביטחון. כולם דיברו על כך במשך כמה חודשים לפחות לאחר סיום מבצע "צוק איתן".

אני מרגיש שזו הייתה שנה מיוחדת במשהו. אפילו עם ישראל החל לדבר על כך, שאיחוד מהווה כוח.

כמו כן, היום, כאשר עם ישראל מתכונן לבחירות, אני רואה שהסוגיות החשובות ביותר לחברה הישראלית הן לא ביטחון וכלכלה, על אף הרצון של הפוליטיקאים לנפח אותן, אלא סוגיות בנושא איחוד העם: מה קורה לנו? מדוע אנחנו נמצאים במצב כה מפורד היום?

במי אנחנו בוחרים?

שאלה: אילו מאורעות של השנה החולפת הם הכי משמחים ואילו הם הכי נוראיים לדעתך? מה קידם אותנו ומה גרם לנו לעשות צעד אחורה בשנה שעברה?

תשובתי: אני מתסכל על הדברים בצורה שונה משאר האנשים, כי אני מתייחס למה שקורה מנקודת מבט של מערכת ההשגחה על העולם שלנו. לדעתי, השנה הייתה לא רעה בכלל. המודעות של העם החלה להשתנות בצורה מהותית. אנשים החלו להבין שאין להם ממי לצפות לחסד.

שאלה: אפילו לא מהפוליטיקאים שנמצאים כעת לפני בחירות? כיצד אתה מתייחס אליהם?

תשובתי: אני לא מתייחס אליהם בשום צורה. אני יודע שאין להם כוח לעשות משהו טוב עבור העם שלהם. ואילו אנשים תולים בהם תקווה, כי הם אינם מבינים, שלהיות פוליטיקאי זאת אומרת להיות האגואיסט הגדול ביותר. הרי כל החברה שלנו היא אגואיסטית.

אלה שמגיעים לפסגה, תוך כדי שהם דורכים על ראשים של אחרים בדרכם – הם האגואיסטים הגדולים ביותר. לכן אין מה לצפות מהם. אולי, לפני הבחירות, הם ייזכרו בעם שלהם, אבל בעיקרון הם חושבים רק על אלה שתומכים בהם כדי להיות בשלטון כמה שיותר. לכן, אני לא רואה שום דבר חדש ב"פלרטוטים" שלהם עם העם לפני הבחירות.

אני מסתכל על התוצאות של השנה החולפת, לא לפי מה שעשו הפוליטיקאים, אלא לפי היכולת שלנו להסביר לעם מה היא חכמת הקבלה, על מה היא מדברת, כיצד היא רואה את עתיד האנושות, וכיצד נוכל בעזרתה לנהל את העולם באמת.

הרי הפוליטיקאים לא שולטים בשום דבר ובאף אחד. בתורה כתוב "לב שרים ומלכים ביד ה'". לפיכך, זה בכלל לא חכם לקשור את העתיד שלנו איתם. העם עצמו יכול באמת לקבוע את עתידו לפי מידת האיחוד שלו. עתיד העם תלוי באיחוד.

האנטישמיות מחייבת להקשיב

שאלה: כמה יצא לך לעשות למען איחוד העם בשנה החולפת? אילו ממשימותיך הן גמורות ואילו לא?

תשובתי: השנה הגענו לקשרים טובים עם ארגונים יהודיים ברחבי העולם. מכיוון שהאנטישמיות מאיימת בצורה רצינית על יהודים המתגוררים בחו"ל, התחלנו לקבל אוזן קשבת בקרב קהילות יהודיות רבות.

זה לא היה לפני כן. אולם עקב התגברות האנטישמיות, הם שינו את היחס אלינו כי ראו עד כמה אנחנו עובדים עם קהלים בצורה עניינית.

בספטמבר בשנה שעברה, אנחנו היינו בכנס של כלל יהודי ארה"ב. לפני כן נאמתי בכמה ערוצים של הטלוויזיה האמריקנית, התראיינתי אצל לארי קינג, כאשר מרבית השיחה עימו התנהלה סביב נושא האנטישמיות. זה נושא מאוד כואב בכלל, ועבורו בפרט.

הכול דובר סביב תפקיד היהודים בעולם, כיצד הם יכולים למלא תפקיד חיובי ולהגן על עצמם מהאנטישמיות המתגברת.

יתר על כן, בשנה שעברה, המאמר שלי "מי אתה עם ישראל?" פורסם בעיתונים המרכזיים באנגליה, צרפת, גרמניה, איטליה, ארה"ב, קנדה ומדינות מובילות נוספות בעולם. זו גם כן פריצת דרך, שלאחריה הרבה יותר קל לנו להופיע בתקשורת. הביטאון "TIME" מצפה כעת למאמר הבא וגם כתבי עת נוספים מציעים לנו שטחי פרסום למאמרים.

במה תלויים החיים הטובים בעולם?

שאלה: מדוע דווקא בשנה החולפת, הוצאות לאור מרכזיות בעולם החלו להתעניין בחומרים שלך?

תשובתי: העולם נמצא במבוי סתום, לאף אחד אין תוכנית פעולה. אנחנו רואים שממשלות של כל המדינות לא יודעות מה לעשות.

הם מנסים למצוא איזושהי משמעות בקיום העולם והאנושות. אבל אף מדע ופילוסופיה לא מספקים תשובה לכך. כל מה שהאדם עוסק בו, נמצא במצב לא ברור ובמשבר.

משבר, זו תופעה מעניינת מאוד. תחילה, היא הייתה ברורה פחות או יותר, אבל עכשיו זה לא כך. הבעיה היא, שהאנושות לא עולה מעל האגו שלה, ולכן גילוי המשבר מתרחש ברמות שונות: משבר במשפחה, ירידה בילודה, אבטלה, נפילה כללית של כל תחומי הפעילות של האדם.

אין מדינות מאושרות. להיפך, הכול מתפורר ומתרסק כמו מגדל קלפים. החיים הטובים בעולם תלויים בכמה נכון אנחנו נתחיל להיות בקשר בינינו ועם הטבע. על כך מדברת חכמת הקבלה.

מתוך שיחה בנושא "שנה חדשה", 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בחירות: מצביעים לכולם
העיתון "NEW YORK TIMES": "מי אתה עם ישראל?"
הגורל קישר בינינו, וזה בלתי הפיך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest