דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לסיים את עבודת המדרגה הנוכחית

לסיים את עבודת המדרגה הנוכחית

שאלה: יכול להיות, שכדאי לנו לשנות לאט לאט את הצורה של הכנסים ולערוך אותם לא עבור אלה שלומדים את השיטה האינטגרלית, אלא עבור אלה שלא לומדים, אבל היו רוצים לשמוע על כך? מפני שבהכנת הכנסים מושקעים מאמצים ואמצעים עצומים. יכול להיות, שהיה עדיף להשקיע כדי למשוך את האנשים שלא מכירים את השיטה האינטגרלית?

תשובתי: ודאי, שזה היה לא רע להשתמש בכל האמצעים האלה להפצה עולמית. אבל אי אפשר לפנות לאדם ולומר: "בוא נערוך כנס וירטואלי, ואת אותם המאמצים והאמצעים הגשמיים שיכולת להשקיע בכנס פיזי, נשקיע בהפצה".

שאלה: למה לא? ודאי, שזה מאוד נעים לראות בכנסים אנשים בעל השקפה זהה, שאותם אתה מכיר. אבל עכשיו לאירועים האלה מגיעים כל כך הרבה אנשים, שנהיה יותר ויותר קשה לפגוש מכרים. לכן הניסיון ליצור משפחה גדולה שבה כולם מכירים את כולם, הופך בעיקרון לפנטזיה. האם כדאי לבזבז על כך משאבים, מאמצים?

תשובתי: יכול להיות שאתה צודק, ואני מרגיש שאנחנו הולכים לקראת זה. אבל כל הפרדיגמה הזאת חייבת לסיים את עבודתה. לכן אני מקווה, שבסופו של דבר ייצא, מה שכבר עכשיו מתחיל להיוולד – מערכת וירטואלית עולמית של ההשכלה האינטגרלית, שלא תזדקק למפגשים תמידיים.

אבל היום, כאשר אני, לדוגמה, מגיע לאירופה, ולשם מגיעים מאות תלמידים משלושים מדינות, אז עבורם זה לא רק מפגש איתי, זה ארגון. הם מתקשרים ביניהם, מתארגנים מחדש, מסכמים באיזה אופן להפיץ, מה לעשות הלאה, וכולי. יחד עם זה, אני משתדל לתת להם אפשרות להתחבר, לפסל מעצמם מרכז מאורגן למידע ופרסום.

הכוח שנוצר בתקשורת בינינו, זה מה שנקרא "חכמת ההמונים", שהיום כבר נקבעת בדרך מנוסה.

יש לנו עסק עם ערכים פיזיים ולא דמיוניים. כאשר אנשים מתאספים ומארגנים ביניהם איזו חברה, אז מופיע בה כוח גדול ואפשרויות, מאשר סתם הסכום שלהם. זה טבעי ומוכח מדעית.

מתוך התוכנית "המשבר הגלובלי", 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
צריך להיות במצב של עבודה
לחכות או להתקדם קדימה?
יציאה מהערפל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest