דף הבית / המשבר ופתרונו / לסיים את הבריאה של הבורא במקומו…

לסיים את הבריאה של הבורא במקומו…

שאלה: מה זה "סימן יפה" בדרך שלנו?

תשובתי: סימן יפה בדרך הוא הימצאותו של החיסרון, שממנו נבנה הכלי הרוחני. ו"השם יגמור בעדי", כלומר, בתגובה לחיסרון הזה באמת תבוא תכונת ההשפעה, שעל ידה יתמלא הכלי הרוחני שלנו.

ניתן לנו הכלי ההתחלתי, הוי"ה, שעליו נאמר: "אני הוי"ה לא שיניתי", "י-ה-ו-ה", או ד' בחינות דאור ישר. ולהרחיב אותן אנחנו יכולים רק על ידי השגת השורש, על ידי קוצו של יוד, שעל ידו מתמלאת כל ההוי"ה באותה המידה שבה אנחנו מגלים לה מקום למילוי, כלומר את החיסרון שלנו.

המילוי נמדד על ידי מידת ההשפעה שההוי"ה הזאת (יסוד הנשמה) רוכשת. והנשמה מתמלאת על ידי האותיות "י-ו-ד" (המילוי של האות י'), ו-י-ו (מילוי האות ו'), ה-י (מילוי האות ה') וכן הלאה. איך הכלי של ההוי"ה, ה"שלד" של הנשמה, יכול להתמלא באותיות? הרי האותיות הן גם כלים. האם זה אומר שאני כביכול ממלא דלי על ידי כוסות ריקות, וזה נקרא מילוי? אבל אני רציתי לקבל את המילוי על ידי האור?! ודווקא זה נקרא האור, ההשפעה שהכלי רוכש. היא ממלאת אותו ויותר הוא לא צריך כלום.

לכן, רכישת החיסרון לרצון להשפיע היא ההכנה שחיונית מצד האדם עצמו. וכאשר יגיע הרצון להשפיע, הוא ימלא את הכלי בהשתוקקות להשפעה, לאהבה. אין מילוי אחר. רק זה!

כאשר האדם מתמלא בתכונת ההשפעה, הוא לומד את הבורא, את הכוח העליון, והופך להיות כמוהו. דווקא בזה הוא מרגיש את המילוי. כלומר המילוי הוא "מסך ואור חוזר".

לזה אנחנו צריכים להשתוקק, לזה צריך להתכונן. כל העבודה היא רק לצורך זה. והבעיה העיקרית היא לא להתבלבל ולא להחליף במילויים אחרים את המילוי האמיתי מההשפעה, מהרצון להשפיע, הרצון לאהוב, שממלא אותנו. אף מילוי אחר אינו מסוגל לתת לנו יותר מהחיים הגשמיים האלה, מ"הנר הדקיק" וההתעוררות לחיים הרוחניים, כלומר איזושהי הארה חלשה שמגרה את הרצון לקבל ומחייבת אותו לחפש מילוי אמיתי.

לכן, כל העבודה שלנו היא בחיפוש אחר החיסרון הנכון, ובזכותה אנחנו מכירים את הבורא. זה מה שאנחנו יכולים להוסיף לעבודה שלו. הבורא ברא רצון לקבל, ואנחנו מוסיפים לרצון הזה את הצורה החדשה הנכונה שלנו. אנחנו לוקחים את חומר הגלם הזה ומפסלים ממנו את מה שנראה לנו טוב ונכון. וכך אנחנו מסיימים את הבריאה.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 30.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גרם אפסי של רצון
השפעה של מאה אחוז כבר היום!
נס הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest