דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לנסוע בניחותא או לזחול תחת מלקות השוט?

לנסוע בניחותא או לזחול תחת מלקות השוט?

laitman_2010-05-09_6977-70.jpg

שאלה: לפני כשבוע חגגנו יום הולדת 14 לבתי ושאלתי אותה, האם היא רוצה לגדול? היא ענתה שהיתה רוצה להישאר קטנה. הרצון לגדול, של מי הוא? האור רוצה שהרצון יגדל? או שהרצון עצמו רוצה לגדול?

תשובתי: מתעוררות בנו רשימות. האם אנחנו מיישׂמים אותן נכון? אם לא, או לא רוצים לשׂים לב אליהן, אז אנחנו מתפתחים בדומה לבהמות, בקצב סיבובים איטי של המנוע הטבעי, כפי שזה היה עד עתה.

אך היום מגיע שלב חדש: הגיע הזמן להחליף הילוך בתיבת ההילוכים בעלת חמשת ההילוכים, ולעלות לדרגה שנייה. יחד עם זאת, גם אין לנו ברירה, זה אינו תלוי בנו. ניתן לומר, שמדובר על תיבת הילוכים אוטומטית.

בהילוך השני עלינו לעבוד בחיבור גדול יותר. קודם לכן היינו מפורדים, ועכשיו תהליכים טבעיים מחברים אותנו זה עם זה. אנחנו אפילו לא חשבנו על זה, אך המהירות עולה, והקשר ההדדי שלנו עובר שינויים. והנה, מחוסר ברירה, אנחנו נאלצים להתחשב בכולם, אחרת לא נוכל לשׂרוד בעולם העכשוי.

אתה שואל, במה זה תלוי? ברשימות, שמתעוררות בקצב עבודת המנוע ותיבת ההילוכים, בהתאם לתהליך הכללי. אך יש לך אפשרות להשתתף בתהליך הזה באופן הכרתי ומשמעותי, בזה אתה מקל על החיים שלך, נמנע מכל מיני בעיות, "נוסע בנוחות", מתחיל להבין, בשביל מה ולמה אתה נוסע, כיצד ללחוץ על הדוושות…

הבורא ברא סביבך כאלה תנאים, שבהם אתה מבין, מה עדיף. תחילה אתה רוצה להינצל מהצרות, אך אחר כך מגלה, שגם ללא כפייה כדאי לך לקבל את תוכנית הבריאה, כי היא הרי נושׂאת בחובה טוב ושפע לעולם הזה ולעולם הבא, מבטיחה דברים גדולים. וכך בהדרגה אתה מתקדם.

אך האם ניתן "לזרוק הכל", לא לרצות לגדול? ומה תעשה אז? תנוע כמו בהמה, תחת מלקות של שוט?

או שהעדר הולך בעצמו אחרי רועה הצאן, או שרועה הצאן מצליף בו מאחור, והוא בכל זאת הולך קדימה. אינך רואה לפניך את הבורא ואת מחשבת הבריאה, נדמה לך שאתה מתקדם באופן עצמאי ולא אחרי מישהו, אך למעשה אתה הולך מפני שהוא מצליף בך מאחור, וכשהחמור שלך רוצה לסטות לצד הדרך, אז הוא מצליף בך גם מימין ושמאל.

זה אומר, שכדאי לך לראות את הבורא מלפנים וללכת אחריו אל המטרה בדרך טובה ונעימה. ויחד עם זה אתה גם בוחר בעצמך את המטרה.

במקרה ההפוך מצפות לך הלקאות של שוט.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 25.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לזרז את ההתפתחות
125 השׂגות של שלמות
תמונה עם כתמים לבנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest