דף הבית / אהבה / משפחה / למצוא פשרה במשפחה

למצוא פשרה במשפחה

שאלה: אם לבעל ואישה יש אינטרסים וזווית ראיה שונים על החיים, האם בכל זאת, קיימת אפשרות לשמור על משפחה הרמונית ובאיזה אופן? או שהמוצא הטוב ביותר הוא גירושין?

תשובתי: אם אחד מבני הזוג לומד את חכמת הקבלה והשני משהו אחר והוא סבור שחכמת הקבלה לא בשבילו אז יש הבדל גדול באינטרסים שלהם, אבל אני חושב שאפשר תמיד למצוא פשרה. כמובן, שאם הבעל לומד את חכמת הקבלה אז הכול פשוט יותר, אך אם רק האישה לומדת זה מורכב יותר מפני שהיא מקדישה את תשומת ליבה ואת עצמה לעבודה רוחנית. ובכל זאת, עליהם למצוא דרך לפשרה מפני שגירושין זה לא מוצא מהמצב במיוחד אם יש ילדים משותפים. בהיותכם אגואיסטים גדולים, אתם הורסים חיים אחרים, אל תחשבו שלילדים יהיה טוב יותר, אפילו המשפחה הגרועה ביותר היא טובה יותר מאשר משפחה לא שלמה. כל עוד יש משפחה ולא חשוב איזו, אתם לא מאבדים את האפשרות לתיקון, להתקרבות הדדית, לפחות להבנה חלקית, אך כאשר אתם נפרדים, אתם הורסים את חייהם של הילדים. להישאר רק עם אמא ללא אבא, נותן להם כזאת תחושה של נזק ופגם, שלא ניתן לפצות עליו.

שאלה: האם העיקרון הזה הוא בר-קיימא בכל היחסים ההדדיים בין בני אדם, כל חלוקה תמיד גרועה יותר מאשר ניסיון של איחוד?

תשובתי: כן, אני בעד פשרה מפני שהיא מאפשרת תיקון, אך אם המשפחות מתפרקות, מתחילות כאלה צרות שאחריהן בלתי אפשרי להתקרב ואין מה לתקן.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.04.2018

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest