דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למצוא מנוחה בתנועה

למצוא מנוחה בתנועה

שאלה: מה ייתן לנו האיזון עם הטבע?

תשובתי: כאשר כל הכוחות מאוזנים, אנחנו שורים במצב של מנוחה. הטבע מראה לנו את זה בדוגמה של איזון הטמפרטורה, הלחץ וערכים אחרים.

בהתפתחות האנושית בדרגה הגשמית, "מנוחה" היא מאמצים תמידיים לאזן כוחות מנוגדים. כך אנחנו לומדים להיות באיזון. האיזון משתנה ממצב למצב, ממדרגה למדרגה, ובסופו של דבר אנחנו גדלים, ויוצרים איזון בקנה מידה רחב יותר ויותר.

אין ברירה אחרת, אנחנו נמשיך להתפתח, אך בדרך הטובה ההתפתחות שלנו תתקדם במצב של מנוחה. אנחנו עצמנו משתנים תחת השפעה בלתי פוסקת של כל מיני כוחות, וכך גם התנאים החיצוניים. זה מכניס אותנו לדאגה תמידית, לחיפושים בלתי פוסקים, אך יחד עם זה, זוהי המנוחה. הרי איננו נחשפים למכות מצד הכוחות השליליים של הטבע, אלא להיפך, פועלים איתו מתוך הבנה הדדית.

חשוב לזכור: הטבע הוא ה"עטיפה" שלנו. אנחנו נמצאים בתוך הספֵרה שלו ואיננו יכולים לעשות עם זה שום דבר. אנחנו רק לומדים כיצד לנהוג במצבים הנתונים.

איננו יכולים לעצור את השפעתם של שני הכוחות המנוגדים. הרי הם נועדו לפתח אותנו. אם אנחנו מקבלים אותם דווקא במטרה להתפתח, אם אנחנו מבינים שהתוכנית שלהם מכוונת לאיזון, שיתגלה באיחוד החברה, אז אנחנו מתפתחים בטוב, בנוחות, בהמתקת הרגעים הלא נעימים.

באופן כזה, האיזון עם הטבע נותן לנו מנוחה, לא עצירה בדרך, אלא התפתחות רגועה ושלווה. הרי לא ניתן לעצור את הטבע, אך אנחנו יכולים שוב ושוב למצוא את נקודת האיזון, כל הזמן להישאר על הקו, שיוצרות הנקודות האלה.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 28.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החיבור בין בני האדם כפסגת האיזון
הטריטוריה האנושית
מנוחה אין סופית במהירות אין סופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest