דף הבית / אהבה / זוגיות / למצוא את עצמך במימד הרוחני

למצוא את עצמך במימד הרוחני

שאלה: אם בדיון על השיטה האינטגרלית נוטלים חלק זוגות נשואים, אז איך לייצב טוב יותר את המעגלים? האם אלה צריכים להיות זוגות נשואים שחווים איזה שהם קשיים, או שאלה יכולים להיות מעגלים מעורבים: זוג מוצלח וזוג שחווה משבר?

תשובתי: אני חושב שכמה זוגות נשואים זו בעיה. אם אתה הולך על זה, אז צריך להקדים לסדנה כזאת שיחה מאוד רצינית ועוצמתית, בכך שמשנים את השׂכל והרגשות שלהם לעלייה, תחילה בצורה פרונטלית, כשהם לא מסתכלים זה על זה, אלא עובדים איתך, אתה עומד מולם.

רק לאחר שהם יבינו שבאמת נמצאים בכזה מצב, שהטבע משחק איתם, והם צריכים להתעלות מעל לאגו שלהם, כדי לעלות אחר כך מעל לטבע שלהם לטבע עליון יותר, אז אתה יכול להביא אותם בהדרגה לדיון.

כאן צריך להביא אותם לכנות, להיפטרות מעצמם, שאני זה לא אני, בהמה, אלא מה שאני מוצא משייך את עצמי לאחרים. זה לא פשוט! אדם צריך להרגיש את עצמו נפרד מה"אני" האגואיסטי שלו, הוא צריך להרגיש בתוכו כוחות של חוקר, יוצר, שחשובה לו העלייה ושיחד עם זה לא יתבייש מכל מה שטמון בתוכו מצד הטבע, מפני שזה לא הוא. ההיפטרות מעצמי הגשמי, והכיוון לכך כדי למצוא את עצמי בדרגה הבאה, במימד הרוחני הבא (שם ה"אני" האמיתי שלי) – כזאת הכנה פסיכולוגית מקדימה צריך לערוך איתם.

מתוך שיחה מס' 37 על החינוך האינטגרלי, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לבנה אינה נופלת סתם כך
הפלגה מוצלחת, הספינה המשפחתית!

לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest