דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למצוא את מקומנו במערכת הטבע

למצוא את מקומנו במערכת הטבע

"אשר אין תרופה לאנושיות, בשום פנים שבעולם, זולת אם יקבלו על עצמיהם, מצות ההשגחה, שהוא "השפעה לזולתו", כדי לעשות נחת רוח להשי"ת.

האחד הוא – "ואהבת לרעך כמוך", שהיא תכונת העבודה גופה. דהיינו, ששיעור היגיעה, להשפעת זולתו, לאשרם של החברה, צריכה להיות, לא פחות מזה השיעור, המוטבע באדם, לדאוג לצרכי עצמו. ולא עוד, אלא שצריכים להקדים, צרכי זולתו על צרכי עצמו." (בעל הסולם, "השלום").

שאלה: איך לעבור מחישובים פרגמטיים, כאשר בזמן המשבר לא מסתדרים לאף אחד: הבנת הקשר, הבנת הרף הגבוה שאנחנו צריכים לקחת על עצמנו: לבצע חוקים של ההנהגה העליונה, להתכלל בהם, לעזור לכולם להרגיש תמיכה?

תשובתי: עלייה לדרגה הבאה של תפיסת המציאות מסתכמת בכך שאנחנו יוצאים לנצחיות, לשלמות, לאין סופיות. ובעיקר, למציאות יחידה, משותפת, מושלמת, המשלימה בצורה הדדית.

אם נתחיל להרגיש את הטבע כמערכת שלמה ואינטגרלית לחלוטין, אז נגלה ונדע את מקומנו בתוכה, היכן נמצא בתוכה "התא" הקטן שלי. באופן הזה אשיג את משמעות הקיום שלי ביחס לאיחוד עצום של אנשים והכול יהיה לי ברור. העיקר להתנתק מהאינדיבידואליות שלי, מהאגואיזם שלי ולהסתכל על הטבע במבט אינטגרלי, כדי לראות את כל התמונה, כאחד יחיד שלם. זו תפיסת מציאות אחרת לגמרי, כאשר אני לא מרגיש בנפרד אובייקטים ותופעות, אלא רואה את כל השלמות של התמונה.

אז אוכל להבין את עצמי אחרת לגמרי וגם לדעת היכן מקומי בתמונה, אבל כעת אני לא נמצא בה, אני מרגיש נפרד מהכול. זה אומר שאני לא מרגיש נכון, שאני נמצא כביכול במצב של חוסר הכרה, תלוש מהחיים האמיתיים, מכל התמונה הענקית של הטבע.

אם אתחיל לתפוס את התמונה בצורה נכונה, אראה את המקום שלי בתוכה ואגלה מה חסר לי כדי להיות מקושר אינטגרלית עם כולם. יהיה לי ברור במה מסתכמת העבודה שלי, החובה שלי, הקשר שלי עם אחרים, והקשר של השאר איתי, אצא לדרגה של הטבע הנצחי, המושלם, האינטגרלי והיחיד, אבין את המשמעות שלו ואת הקיום שלי.

ואילו היום אני לגמרי לא מבין בשביל מה כל זה. אני מסתכל על הכול, קיים, מסתובב ואני איתם. אבל למה זה כך, אינני יודע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest