דף הבית / כלכלה / למעצמות הנפט דרושה מלחמה

למעצמות הנפט דרושה מלחמה

דעה: מחירי הנפט ממשיכים לרדת. פרויקטים חשובים של שאיבת נפט נעצרו. ענף הנפט של רוסיה, ארה"ב וערב הסעודית על סף גל פשיטות רגל. דרושה להם מלחמה ועליית מחירים.

רוסיה, שבתקציב שלה מחיר ממוצע לחבית הוא 50 דולר, אוכלת בהדרגה את העתודות הפיננסיות שלה, בשנת 2013 – 500 מיליארד דולר, ובדצמבר 2015 – 350 מיליארד דולר.

ערב הסעודית עלולה שלא להחזיק מעמד לאורך התקופה הארוכה של התייצבות השווקים, והעתודות הפיננסיות שלה יסתיימו בעוד חמש שנים. את האיזון של התקציב יכול לספק רק מחיר של 100 דולר לחבית נפט. לצורך גידול יציב של הייצוא, אירן תצטרך להשקיע במגזר הנפט המוזנח ובכל המגזרים הכלכליים שהיו מנותקים מחידושים טכנולוגיים.

למהפכת פצלי הגז האמריקאית דרושות הזרמות. נפח הפקת נפט של פצלי שמן פחת באופן חד, הם רווחיים במחיר של 50 דולר לחבית. אבל ארה"ב הרי מתכוונת לכבוש שווקי נפט בחו"ל.

לכל מעצמות הנפט דרושה מלחמה, שתעלה במהירות את מחיר הנפט עד לרמה הדרושה להם. ניתן להשתמש בעימות בין אירן לערב הסעודית, יש כאן אינטרסים מההיבט של נפט ושל דת.

אני סבור שתמיד למישהו בעולם דרושה מלחמה. אבל היום מלחמה עוזרת לחצוב קשר של עימותים, כך זה נדמה לרבים. לאחר קרב אגרופים קל יותר לדבר.

להימנע ממלחמה אפשר רק על ידי המשכת הכוח הטוב של האור המקיף לעולם. רק אלה שלומדים את חכמת הקבלה מסוגלים למשוך אותו על ידי האיחוד שלהם. מפני שהוא מאפשר להם לתפעל ולתמרן את הכוח העליון הטוב, במידת הידמוּתם אליו, הם מעוררים את השפעתו המוגברת על העולם שלנו.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest