דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למען עתיד ילדינו

למען עתיד ילדינו

נאמר: "ובחרת בחיים!". ודאי שלא מדובר על החיים הבהמיים. הרי מדובר על מצב שבו כבר יש לאדם שאלות מעל לרמת הקיום הרגילה – שאלות על החיים האמיתיים, על קבלת האור בתוך הרצונות המתוקנים ועל ההידמות לבורא. אלה נקראים "חיי האדם", ואילו כל הקיום הקודם היה מדומה, כהכנה לדרגת האדם.

אבל חיים ללא השגת ההשפעה והקיום האמיתי – הם קשים ממוות. ולא מפני שהם קשים מבחינה פיזית, אלא שהאנושות מגיעה למצב כזה שבו חצי ממנה שקועים בדיכאון והחצי השני – בחרדה. כתוצאה מכך, החיים הופכים בלתי נסבלים. ולא רק בגלל אסונות הטבע ומכות "שמיימיות" אחרות, אלא מתוך המצוקה הפנימית.

יכול להיות לנו כל טוב בחיים הגשמיים, אך אנחנו יכולים להרגיש נורא כתוצאה מחוסר המשמעות. חיים ללא תיקון פנימי וללא יכולת לענות על שאלת משמעות החיים – הופכים למרים ממוות. הרי מתעוררת בי השאלה, מתעוררים בי רצונות חדשים מדרגת האדם, ואז נוצרת בעיה גדולה, מפני שכל שאלה בדרגה גבוהה יותר מבטלת את כל מה שיש לי. אני לא מבין בשביל מה אני צריך את כל המילויים האלה, אם בדרגה הגבוהה יותר אני לא מוצא משמעות. האנשים לא מתאבדים במדינות שבהן אין מה לאכול, אלא דווקא באזורים שבהם יש כל טוב, כמו בארצות סקנדינביה.

החיים ללא תיקון הרצונות הם מאוד קשים, אם האדם שואל את השאלה הזאת. הוא מתחיל לסבול לא רק מכך שהוא בעצמו לא מקבל סיפוק משום דבר, אלא גם מכך שהוא גורם סבל לאחרים. הוא "אוכל את עצמו" על העבר, ההווה והעתיד. הוא מאשים את עצמו בצרותיהם של הילדים שלו, של האנשים הקרובים והרחוקים ממנו. הוא מרגיש שהוא המקור לצרותיהם של האחרים.

מציגים בפניו את הפנורמה של כל החיים שלו, והוא רואה כיצד הוא גרם רע לכל אדם וכיצד הוא ניצל את כולם. במקרה כזה, קשה לו להישאר ללא הבנת התכלית, שהיא בדיוק הפוכה מכך: טוב ומיטיב. אין לו שום תקווה לעתיד, לימים שיבואו, כי הם יהיו רק יותר גרועים. האדם מרגיש שגם כל מה שנשאר לו בחיים הוא חסר תכלית, ולא יהיה לו מילוי לא בהווה ולא בעתיד – לא אור פנימי ולא אור מקיף.

אך מי שחי למען התיקון ומעורר את האור הפנימי והמקיף – לא רק שזוכה ליהנות מחיי עצמו (מהתלבשות האור ברצון), אלא הוא גם שמח "להוליד בנים" (מצבים חדשים), כלומר להתקדם הלאה. הוא מפתח את הרצונות שלו ורואה שכל העולם בעצם כדאי לו. הרי כל העולם הוא הרצונות שלו. הוא מצרף לעצמו את הרצונות האלה וממלא אותם. כך שכולם הם הבנים שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 19.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תקופת המעבר של האנושות
שאלה הדורשת תשובה
כל האנושות נמצאת בגלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest