למען השגת המטרה

כנס בחרקוב. שיעור מס' 2.

שאלה: אתה אמרת שאנחנו הם חלקי פאזל עם פינות חדות. לעיתים קרובות מאוד באותו רגע, כאשר שתי פינות מתחילות להתקרב, אתה כאילו נסוג. בין אם אתה רוצה ובין אם לאו, אתה בורח מההרגשה הלא נעימה של הזולת, ומוצא המון הצדקות, רק כדי לא לתת לו לגעת בנקודה הכואבת הזאת בך. איך להישאר ולא לברוח מהנקודה הזאת?

תשובתי: אנחנו רואים שאנשים רבים בעולם מוכנים להקריב את עצמם. הם עשו מעשי גבורה והיו מוכנים לתת הכול למען השגת איזו מטרה: למען המדינה, למען העם, המשפחה, החלום שלהם. קפצו לתהום, הלכו לא ברור לאן וכולי. אנשים כאלה קיימים גם היום!

היה לי חבר שעסק בצלילה למערות תת ימיות, שבהן הייתה סכנה, שאם מהצד השני של המערה, דרך המעבר, לא תהיה יציאה, אז כבר לא יספיק לו אוויר לחזור חזרה. ואנשים מבצעים כל מיני מעשים כאילו חסרי הגיון, אנחנו רואים שזה אפשרי.

אדם מוכן לפעולות שליליות, אם לפניו ניצב משהו חשוב מאוד. לכן בכל המקורות הקבליים כתוב על כך, שהדבר העיקרי ביותר עבורנו, זה חשיבות המטרה. והיא לא יכולה להיות מוצבת על ידי אדם אחד בפני עצמו.

אנחנו נבראנו כתלויים זה בזה ובדעה של האחרים. במיוחד הנשים מבינות את זה בצורה טובה, אלה שסוגדות לאופנה וכדומה. והגברים גם כן. כלומר דעתם של הסובבים יכולה לשנות אותנו מהיסוד להפוכים לחלוטין.

חשיבות המטרה תלויה רק בסובבים שיכולים לתת לך כל מטרה. תמקם את האדם בכל מקום אפשרי, וכעבור מספר חודשים אתה תראה מה קרה איתו. הוא יהפוך להעתק מלא של אותה הסביבה שבה הוא היה.

לכן, אם אתה אומר שקשה לך, שאתה לא מסוגל, שאתה שוכח, הסיבה לזה היא רק בחוסר של סביבה חזקה שתיתן לך חשיבות המטרה. שכלי התקשורת, הטלוויזיה, החברים "ישטפו לך את המוח", לא חשוב מה, אתה צריך להיות מוכן להכול למען המטרה הרוחנית, נעול רק על זה, כמו זומבי. וזה תלוי רק בסביבה, ולכן רק לה אנחנו צריכים לדאוג.

שאלה: האם יוצא, שהסביבה תלויה בי? בתפיסה שלי? כלומר ככל שאני מתייחס אליה, במידה הזאת אני מקבל ממנה את חשיבות המטרה? או שבכל זאת חשוב איזו סביבה היא זו?

תשובתי: הסביבה לא תלויה רק בך, אלא גם באלה שנמצאים לידך. אתם צריכים לסכם ביניכם שחייבים להיכנס לכזאת ברית שתדאג להעלאת המטרה בכזאת מידה, שלא תהיינה לכם שום דאגות אחרות.

מתוך שיעור שני בכנס חרקוב, 17.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לגדל את הסביבה כמו את הילד האהוב
חשיבות המטרה
בתפקיד המקשרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest