דף הבית / קבלה ומדע / טבע / למעלה מכוכבים ומזלות 

למעלה מכוכבים ומזלות 

שאלה: התורה משייכת כוכבים למזלות. האם הבורא מנהל את נשמות בני האדם דרך הכוכבים? איזה יחסי גומלין יש בין הנשמה והכוכבים?

תשובתי: אין שום דבר מיוחד בכוכבים, זה פשוט משל ולא יותר מזה. אין בכוכבים שום כוח, אם תשמידו איזה כוכב או תשאירו אותו, זה לא ישנה. אלו הן פשוט מערכות דוממות, שלא משפיעות על שום דבר רוחני עליון. האסטרולוגיה התהוותה לפני זמן רב, מפני שלבני האדם היה חשוב לדעת, היכן הם נמצאים, כיצד עליהם להתנהג, כיצד למדוד זמן ולאן לפנות. האסטרולוגים של בבל העתיקה סיפרו לפי הכוכבים על אופיו של האדם ועל חייו. באותם זמנים, התחושות של בני האדם היו הרבה יותר קרובות לטבע ולפי כל מיני סימנים, הם יכלו לומר הרבה על האדם. אבל זו הרי לא מערכת ההנהגה העליונה. זוהי מערכת של קיום גשמי יותר בטוח ונוח. בזמננו היא כבר לא נותנת לנו שום דבר, כי איבדנו את הרגישות לטבע, וגם אין חכמים כאלה כמו בעבר, מפני שהיום הם בכל מקרה לא היו עוזרים לנו. אנחנו עד כדי כך שליליים במחשבות וברצונות, וגם מזוהמים בכל מיני חומרים כימיים, ששום דבר לא יעזור לנו.

הערה : אבל האנושות בכל זאת מתעניינת בתחזיות של באבה וונגה הבולגריה ואחרים.

תשובתי: זה טבעי, אבל זו לא חכמת הקבלה, והם גם לא יכולים ללמד אותנו שום דבר בצורה נכונה. הם יכולים רק לחזות משהו בצורה מדוייקת יותר מראש, אבל לא יכולים לשנות שום דבר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.12.2015

One comment

  1. אורי ליפשין

    שלום כבור הרב
    מדוע המערכת רדומה – האם כי הבורא הרס אותה או כי אנחנו הרסנו? והאם זה לא רצון הבורא שהדברים יעבדו ושנשקה את כל פני האדמה ונחייה באחווה באמת ובשיתוף? האם מאוחר מידי? האם כבר לא ניתן לתקן את העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest