דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לממש את הפוטנציאל שלך

לממש את הפוטנציאל שלך

נאמר שלכל אדם שנקרא "ישראל" (שמשתוקק ישר לבורא, ישר א-ל) יש חלק מהעולם הבא.

אם יש לאדם "חלק מהעולם הבא", כלומר מהרצון להשפיע, אז יכול להיות שהוא יהיה "ישראל". כי היתר תלוי בבחירה החופשית שלו. אם מביאים אותו לקבוצה ומעמידים אותו במצב שבו הוא יכול לממש את עצמו, אז הוא יכול להיות "ישראל", כלומר מכוון ישר לבורא.

הבורא, הכוח העליון, הוא תכונת ההשפעה הכללית ששורה בין כל הנשמות המתוקנות. כשהנשמות מגלות את ההשפעה, הן קוראות לה "קדושה", מפני שעבורן התכונה הזאת קדושה, הפוכה מהאגו שלהן, מהרצון לקבל שלהן. בצורה כזאת הן מגלות את הבורא (מלשון "בוא וראה").

לכן, העבודה כולה מתממשת בקשר בין הנבראים, ורק מתוך הקשר הזה אפשר לברר את המצב שבו נמצא האדם שיש לו את הפוטנציאל להיות "ישראל", ולדעת האם הוא יוכל להגיע להיות "ישר א-ל" ולהשפיע לזולת, אם הוא יעסוק בתורה, כלומר בספרים שהשאירו לו המקובלים, שמביאים את המאור המחזיר למוטב.

מי שצריך לחזור למוטב הוא הטבע של האדם, שגורם לו לשנוא את האחרים. לכן האדם מגיע ל"הר סיני" (הר של שנאה). השנאה הזאת מתגלה בין בני האדם, ובזכות הגילוי הזה יש להם את האפשרות לקבל את התורה – להפוך את "הר סיני" ל"הר השם".

אדם שעובד בצורה כזאת נקרא "ישר א-ל" מפני שהוא רוצה להגיע למידת ההשפעה השלמה שתשרה בין כל הנבראים. כך הוא מגלה את מה שנקרא "עולם הפוך ראיתי". במקום עולם של שנאה ופירוד, במקום העולם השבור – הוא מתקן את עצמו ורואה עולם הפוך: עולם שכולו טוב. במקום גיהינום – הוא רואה גן עדן.

כתוצאה מכל העבודה הזאת, האדם מגיע למצב שנקרא "שבת", יום המנוחה, שבו כבר אין מה לתקן. הרי את כל השנאות, האכזבות, הדחיות, הקנאה, התאווה והכבוד – הוא כבר תיקן לכוונה על מנת להשפיע. דווקא על ידי התכונות האלה הוא יכול עכשיו להתקשר לזולת.

העביות (עומק הרצון) נשארת, רק שהיא פועלת לטובת הכוונה להשפיע ולהתחבר. זה נקרא שהאדם משתמש בברית שהוא עשה עם הבורא, והבורא מבטיח לו שהוא ישמור על הברית ביניהם, מפני שהאדם משתמש באור המחזיר למוטב, בכוח ההשפעה ששורה בין הנשמות, ורוצה שהכוח הזה ישפיע עליו. הוא רוצה להתכלל בתוך כוח ההשפעה הזה, להידבק אליו – וכך הוא מגיע לישועה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 24.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקר – למצוא את הקו הנכון
מתעוררים
הלבושים הזכים של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest