דף הבית / למי להשאיר את המיליארדים?

למי להשאיר את המיליארדים?

הערה: עשרת האנשים העשירים בעולם אינם מתכוונים להעביר את כל רכושם לילדיהם.

תגובתי: המנהג של העברת הרכוש בשושלת מדור לדור כבר חלף. אנשים מבינים כבר שזה לא מקנה לילדים אושר. אלא צריך להעניק לילד השכלה טובה, צריך לתת לו עזרה נורמלית לקיום שהיא מעט מעל לממוצע, אבל לא יותר מזה. על מנת שהילד יהיה חייב להשקיע מאמצים ולהרוויח למחייתו, כדי שיהיה חייב לשמור על עצמו ועל משפחתו, ויישמר מכל הבעיות. אחרת האדם "מתנפץ" והוא כבר לא יודע מה לעשות ולאן לפנות. זה משחית את האנשים. דרך אגב, בתורה נאמר, שהאב אינו צריך לספר לבנו על העושר שלו ועל כך שהעושר יעבור אליו.

שאלה: וזה שאנשים עשירים מעבירים את המיליונים שלהם לארגוני צדקה?

תשובתי: ולאן עוד אפשר להעביר? אפשר לתת לכל מיני מחקרים, עבור האקולוגיה ובהדרגה הכול  יתפזר ויתמוסס. יהיו כל מיני ועדות, שיחליטו כיצד לבזבז, לפזר בחלקים את הכסף הזה וזהו.

שאלה: האם זה מעשה אגואיסטי לתת הכול לארגוני צדקה? אנשים הרי הרוויחו המון כסף…

תשובתי: כן, הם הרוויחו כסף, אבל עכשיו, לקראת סוף חייהם, הם מבינים שלא ניתן לקחת איתם את הכסף הזה לשום מקום ואין מה לעשות, אתה לא  נצחי. הם מקווים, שבאופן כזה הם בכל זאת ישאירו לאנושות זיכרון של השם שלהם.

הערה: ישנו מושג כזה: להנציח…

תגובתי: להנציח, כן. אבל אני לא מקנא בהם, אם הם מקווים שזה ישרת אותם במשהו לאחר שהם יסיימו את חייהם.

שאלה: לא ישרת? ומה ישרת?

תשובתי: אני לו רוצה לומר. שישאירו. לאדם לא נשאר כלום! שום דבר לחלוטין, פרט למעשים טובים. ומעשים טובים, זה רק אם הוא יכול לדחוף את העולם לאיחוד. זה הכול. רק זה! רק זה יעזור באופן כלשהו להירשם באמת על חשבון הנשמה שלו. מפני שבהשתתפות באיחוד העולם, האדם משתתף עם הנשמה שלו, עם התכונה הפנימית שלו ולכן זה נשאר בו, והמוות לא שולט על זה.

שאלה:  מהי הפעולה לאיחוד של העולם?

תשובתי: זו השתוקקות הדדית של בני אדם לעזור זה לזה אפילו בדרגה גשמית. והעיקר, בהתקרבות ביניהם לגלות את השׂכל העליון, את התכונה העליונה, את הכוח  העליון, את הבורא, כלומר את תכונת ההשפעה והאהבה.

אם הם יכוונו את בני האדם להתקרבות וגילוי השכל העליון זה באמת יישאר איתם, וזו תהיה ההשקעה הגדולה והנצחית שלהם בהתפתחות נשמתם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest