דף הבית / כללי / למיין את כל המיותר

למיין את כל המיותר

שאלה: אם חכמת הקבלה זו הדרך הנכונה והישירה ביותר להשגת הכוח העליון,  מדוע ניתנות לבני האדם אפשרויות כניסה לרוחניות בשורה של אמצעים אחרים, אפילו אם זה לא לזמן רב?

תשובתי: האדם צריך לברר הכול. בעולם שלנו אין שום דבר מיותר. פשוט צריך למיין מהר את אותן שיטות לימוד, פילוסופיות, מחשבות ומעשים מבולבלים שיכולים להפריע לנו.

בסופו של דבר נבין, שדווקא באופן כזה, מבלי להתעכב על כל מיני אפשרויות שנקלעות בדרך, אנחנו מעבדים את עצמנו, מבררים, עושים אנליזה וסינתזה ומשיגים את התוצאה הנכונה.

שאלה: כולנו נמצאים בשבי של תיאוריות פרימיטיביות מדעיות, שמבוססות על תפיסה מקוטעת של העולם. האם חכמת הקבלה מאפשרת לנו לנקות את השׂכל מכל אלה ולהרגיש את האחדות של הבריאה?

תשובתי: חכמת הקבלה בהכרח תנקה ותקנה לך תפיסה אינטגרלית של כל המערכת, כאחת יחידה ושלמה. עם זאת, אתה תופס הכול מקוטע (מחולק לקטעים, פרגמנטים), כדי להבין טוב יותר, מה הבורא עושה עם כל הנבראים, מפני שבכך אתה תשתדל להיות המתווך, המוליך שלו.

שאלה: זרמים רבים סבורים שהשיטות שלהן רוחניות. מה זאת התפתחות רוחנית מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: רוחניות, זה קשר בין בני האדם, למעלה מהרצון הבהמי שלהם. זו תכונת השפעה ואהבה, שלא חוזרת אליך, אלא רק נובעת ממך החוצה. כל השאר, זה גשמיות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest