דף הבית / יחסים / למה שונאים את היהודים?

למה שונאים את היהודים?

שאלה: למה מכל רחבי העולם זורקים האשמות נגד ישראל? אתה אומר, שהשנאה כלפי היהודים נוצרת באומות העולם שלא במודע, בגלל הפירוד בתוך העם היהודי עצמו, ולא בגלל איזה שהן סיבות חיצוניות. אבל העולם מצהיר שהוא שונא אותנו בגלל היחס שלנו לבעיה הפלסטינית.

תשובתי: הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא רק תירוץ לשנאה. האם החלו לשנוא את ישראל רק עכשיו? כל אלפיים השנה האחרונות השנאה ליוותה את היהודים: הרגו אותנו, שרפו, הכניסו לתאי גזים, ערכו פוגרומים. כמה יהודים מתו בזמן האינקוויזיציה והדיכוי של סטאלין? בזמן מלחמת העולם השנייה האמריקאים לא קיבלו פליטים יהודים מאירופה, והם נאלצו לחזור חזרה לגרמניה של היטלר, כך הם הגיעו לאושוויץשנאו את היהודים בכל הזמנים. באותו הרגע שבו היהודים נפלו מאהבת אחים לשנאת חינם, בעולם נולדה האנטישמיות. שונאים אותנו בגלל היחסים הרעים בינינו ולא בגלל היחס שלנו לפלסטינים. למעשה, הפלסטינים לא מעניינים אף אחד, כי אירופה הרי לא מאפשרת לפליטים פלסטינים להיכנס לשטחה.

כל ההאשמות הללו נובעות רק מזה שזו אמתלה, להאשים את ישראל ולשפוך עליה שנאה שחיה בתוך אומות העולם, מומסת בדמם. והשנאה הזאת קיימת מפני שהיהודים עד עכשיו לא מעבירים השפעה טובה לעולם. נאמר: "בראתי יצר הרע", כלומר בכל בני האדם קיים הרצון האגואיסטי הרע. אנחנו טובעים באגו אחד, ואילו אנחנו צריכים לאזן אותו על ידי הרצון הטוב. אבל את הרצון הטוב יכולים להביא לעולם רק היהודים. צריך לראות את המצב כפי שהוא, לפקוח מעט את העיניים. יהודים חייבים להביא לעולם רצון טוב, בזה מסתכמת כל השליחות ההיסטורית שלהם.

שאלה: במה מתבטא הרצון הטוב?

תשובתי: רצון טוב זו השתוקקות להתאחד ולהתחבר עם כולם. אבל קודם כל צריך להשיג את החיבור והאיחוד הזה בתוך עם ישראל, אז ישראל תהפוך לצינור מעביר שדרכו יזרום ויישפך האור, הכוח של האיחוד לאומות העולם. כל עוד אנחנו לא מתחברים ולא מתאחדים, נמשיך לסבול כדי להבין בסופו של דבר, שאין ברירה וצריך להתחיל. אי אפשר לעצור את ההיסטוריה, ובסופו של דבר היא תביא אותנו למצב הזה, שלא תישאר לנו ברירה אחרת. נבין שאנחנו חייבים לבצע את התנאי הזה של "ואהבת לרעך כמוך".

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 25.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest