דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה יש צורך באלפי שנות ייסורים?

למה יש צורך באלפי שנות ייסורים?

שאלה: למה בדרך אל האושר הרוחני יש צורך בהיסטוריה עולמית בת אלפי שנות ייסורים וסבל יומיומיים בלתי פוסקים של מיליארדי בני אדם?

תשובתי: עלינו לבחור בעצמנו את הדרך ולהתעלות מעל המצב שבו אנו נמצאים עכשיו. עלינו להתפתח בהדרגה, באיטיות ובאופן הכרתי בכל הדרגות במצב האגואיסטי בו אנו נמצאים, בכדי להתחיל לשנות את המצב האגואיסטי למצב ההפוך האלטרואיסטי. לכן, כל המצבים שעברנו עד היום במהלך כל תקופת ההתפתחות האגואיסטית שלנו הם הכרחיים. בדיוק כמו שילד קטן צריך לגדול במשך 15-20 שנה עד שיהפוך לאדם בוגר ויוכל להתנהל באופן עצמאי.

ניתן לשאול: "בשביל מה צריך את זה? עדיף שהיינו נולדים מיד חכמים, בוגרים, לא בתוך האגו אלא באלטרואיזם, בהשפעה, באהבה, בקשר קבוע בינינו". אם כך היה, בני אדם לא היו משיגים דבר. מצב כזה כבר היה בהתפתחות שלנו והוא נקרא "אדם הראשון", כלומר זו סכימה מלאה של החיבור בינינו במצב הטוב ביותר הנקרא "גן עדן".

מה שנקרא ה"אדם" כבר היה במצב זה, כלומר כולנו יחד היינו מחוברים ומאוחדים בינינו, העניין הוא שבמצב זה לא היינו יכולים לגלות שום דבר פרט לקיום שלנו במערכת אדם הראשון באופן לא מודע, לכן הוא נקרא "מלאך". מלאך זהו מצב בהמי, מצב בהמי-רוחני ואילו עלינו להשיג יותר, להשיג הידמות לבורא. כלומר עלינו לעלות מדרגת מלאך לדרגת אדם. "אדם", נובע מהמילה "דומה", הדומה לבורא, לדרגה הזאת עלינו לעלות. עלינו להצטייד במחשבות וברגשות כמו של הבורא. כלומר עלינו להתגבר בעצמנו על הפער בין שתי המדרגות הללו, בהמה ואדם, לכן אנו מתפתחים לאט מאוד, בצורה כואבת ולפנינו עוד ניצבת כזאת מדרגת התפתחות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.6.2016.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest