דף הבית / למה אנחנו חיים בתחושת לחץ?

למה אנחנו חיים בתחושת לחץ?

שאלה: למה אנחנו חיים בתחושת לחץ?

תשובתי: כל החיים שלנו הם לחץ, גם בתוך הרמות הביולוגיות השונות קיים לחץ. בעצם החיים הם תמיד התנגשות בין ניגודים, החיים מתרחשים על הגבול שבין פלוס למינוס, ולכן תמיד אפשר לתאר זאת בצורה של לחץ.

שאלה: כלומר שני ניגודים מתגלים ואז נוצר לחץ?

תשובתי: כן. זה הכרחי, זה לא טוב או רע, אלא מדובר על האופן שבו אדם יכול לשלוט על המצבים האלה. לשם כך יש לנו שכל ואת העולם שאנו חיים בו, כדי לאפשר לנו להתמודד עם לחץ.

שאלה: איך אפשר להתמודד עם לחץ?

תשובתי: עלינו להבין שההתקשרות בין פלוס למינוס היא הכרחית, אבל אנחנו צריכים ללמוד איך לעשות זאת. זה פשוט מאוד, מעל כל גילוי של שנאה עלינו לבנות אהבה, זה העיקרון. כמובן שבהכרח צריכה להיות שנאה, דחייה, מינוס, ומעל זה פלוס, ללא ספק.

שאלה: איך נמשוך לעצמנו את הפלוס?

תשובתי: חכמת הקבלה מדברת רק על זה, על איך למשוך את הפלוס ולשים אותו מעל המינוס, כך ששניהם יתקיימו בהשלמה הדדית. חכמת הקבלה מסבירה זאת על ידי הפעולה של אור וחושך. צריך להבין שהשילוב הנכון בין פלוס למינוס יוצר חיים. כשהאדם מגיע להבנה הזאת, הוא נרגע ויכול ללכת בקו אמצעי ולבנות את עצמו ואת העולם.

שאלה: אם אני שונא את האחר מה הפעולות שעליי לעשות?

תשובתי: להכיר בכך שהכול מגיע מהכוח העליון וזה ניתן לך על מנת שתאזן את כל התכונות השליליות עם תכונות חיוביות. זה יכול להתבצע רק בהכרה שלנו, כשאנו מודעים לכך אנחנו יכולים להזדהות עם הטוב. להזדהות עם הטוב לא בכך שאנחנו שוללים הכול, אלא בנחיצות מוחלטת להתעלות מעל התכונות השליליות. זה קשה, אבל רק בצורה אגואיסטית. כדי להתקיים עם הצורה האגואיסטית עלינו להתעלות מעליה ולאזן את כל התכונות השליליות עם דבקות בבורא.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 23.12.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest