דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה אנחנו חיים בעולם הזה?

למה אנחנו חיים בעולם הזה?

כל ילד שואל את השאלה הזאת החל מגיל 5 בערך. וזאת מפני שבתוכנו נמצא "רשימו", גֵן רוחני שדורש את ההתפתחות שלו, הוא לוחץ עלינו מבפנים.

הגן הזה, הרצון הזה, צריך לקבל מילוי, תשובה על השאלה: בשביל מה אנחנו חיים? מה משמעות החיים? בהמשך אנחנו שוכחים את השאלה הזאת, ובמרדף של החיים שלנו לא חוזרים אליה יותר. אין לנו זמן לחשוב על זה, אנחנו סבורים שזו מחשבה חסרת תועלת.

אבל אנחנו רואים שהשאלה הזאת כל הזמן מושכת את תשומת ליבנו, בכל מיני מצבים בחיינו. ובימינו, בהתאם לכמות של בני האדם שנמצאים בייאוש, מתגרשים, צורכים סמים, נוטלים תרופות נגד דיכאון, אנו רואים שהשאלה הזאת היא בכל זאת מאוד חזקה.

הגן הזה נטוע בנו, מאחר ובסופה של ההתפתחות שלנו, האבולוציה שלנו, אנחנו צריכים להגיע למצב שבו כולנו נשאל את השאלה: בשביל מה לחיות? איזו משמעות יש לחיים?  האם ישנה נחיצות לחיות?

אפשר לשאול אחרת: למה הטבע, שהוא עד כדי כך מושלם ומטרתי, יצר את האדם עם אפשרויות כל כך גדולות והשאיר אותו ללא תשובה על השאלה הזאת: כיצד לבנות את החיים? מה להשיג בחיים?

אנחנו רואים איזו חכמה עצומה טמונה בכל תא, בכל גוף, בקשר בינינו. וכמה מידע עוד לא גילינו! אבל אפילו ממה שאנחנו מגלים בעזרת המדע, אנחנו רואים איזו חכמה מדהימה מסתתרת בכל המנגנון העשיר הזה. ואנחנו הרי בפסגה של המדע הזה, בשיא, ואנחנו לא רואים משמעות בחיים שלנו. כיצד דבר כזה אפשרי?! ללא ספק ישנה מטרה בקיומינו, אבל אנחנו לא יודעים מהי ואנחנו צריכים לגלות אותה.

לכן, מי ששואל את עצמו על משמעות החיים, מגיע בסופו של דבר לחכמת הקבלה.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 18.1.2015. לשמיעת קטע האודיאו, לחצו כאן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest