דף הבית / אהבה / למה אין בינינו אהבה אינסטינקטיבית

למה אין בינינו אהבה אינסטינקטיבית

שאלה: האם אפשר לקחת כדוגמה ליחסים בין אנשים את האהבה האינסטינקטיבית שהטבע הטמין בנו כלפי הילדים?

תשובתי: זה כמובן היה נפלא וליחס כזה מובילה חכמת הקבלה, אדם צריך להתייחס כלפי כולם כמו למשפחתו מפני שכל העולם זו משפחה אחת, אנו עוד רחוקים מזה מאוד.

שאלה: האם אתה סבור שהתא המשפחתי נוצר על ידי הטבע כדי שהאדם יקבל דוגמה לאותה אהבה אינסטינקטיבית ואחר כך עם הדוגמה הזאת יצא לחיים?

תשובתי: מלכתחילה המחשבה מצד הטבע הייתה משפחה שבה כמה דורות יחיו יחד בקשר הדוק ביניהם, אך האדם הרס את הקשר הזה על ידי האגואיזם שכל הזמן מתפתח בו ומתא משפחתי התחלתי וטוב הוא יצר יחסים של שנאה ועויינות הדדיים, אנו רואים שדוגמאות כאלה כבר טמונות בנו, כמו קין והבל שלמרות היותם אחים היו בעויינות ביניהם. לפי הדוגמה הזאת האנושות מראה כיצד מתוך קשרים קרובים, עמוקים וטובים יכולה להתקבל תוצאה הפוכה לגמרי.

שאלה: מדוע אין אהבה אינסטינקטיבית בין בעל ואישה? אז גם המשפחה הייתה חזקה יותר והחינוך היה טוב יותר.

תשובתי: מפני שאנשים מרגישים ביניהם תהום ענקית, קיימת בהם השתוקקות זה לזה שמבוססת על אינסטינקט מיני לכן לא צריך לקשור את אינסטינקט ההתרבות עם האינסטינקט של משיכה טובה, אלה דרגות של יחסים הדדיים שונים לגמרי.

שאלה: מדוע הטבע לא יצר אהבה אינסטינקטיבית בין בני הזוג כמו אהבה של הורים כלפי ילד?

תשובתי: כדי שאנו בעצמנו ניצור אותה, עלינו כל הזמן לחנך לזה. גם אהבה אינסטינקטיבית כלפי הילדים חלשה מאוד אצלנו, גם אותה צריך לפתח, כל הזמן לדבר על זה. סביבנו צריכות להיות דוגמאות נורמליות, אך למרבה הצער זה לא נמצא באדם, הכול מדוכא על ידי האגואיזם האישי שלנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 21.5.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest