דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד מהטבע על התפתחות אינטגרלית

ללמוד מהטבע על התפתחות אינטגרלית

שאלה: כאשר אתה מדבר על הטבע, אתה מתייחס אליו כאל טבע בעל תבונה והגיון, וזה כבר צמוד למושג "בורא", "אלוהים", "השׂכל העליון". כיצד אפשר להסביר זאת מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה מתייחסת לטבע כאל שׂכל עליון בעל חוקים משלו. המערכת הזו נמצאת באיזון מוחלט ושואפת להביא את כל הטבע האגואיסטי הקטן שלנו להידמוּת ולהשתוות אליו. לכן, ברגע שאנחנו סוטים מהדרך של שיתוף פעולה הדדי עם כל חלקי הטבע, דומם, צומח, חי ואנושי, אז מיד מתרחשות תזוזות לא טובות, תופעות שליליות בטבע.

הן יכולות להיות קטנות, כאלה שאנחנו לא שמים לב אליהן, והן יכולות להיות רציניות, כמו סופות, רעידות אדמה, ובעבר אפילו נפילה של מטאורים גדולים, וכן הלאה. עלינו להבין, שהטבע הוא מושלם, רק אנחנו לא מושלמים ואנחנו מהווים חלק קטן שלו.

אנחנו נעים בהדרגה לקראת קשרים טובים בינינו, אבל בדרך לא טובה, משום שאנחנו מבצעים את חוקי הטבע, השילובים וההתקשרויות באופן מאולץ. לכן אנחנו מה שנקרא מתקדמים "עם מקל" אל האושר, מקבלים מכות ומשנים במעט את הדרך שלנו, עוד מכה, ושוב משנים את הדרך שלנו. האגואיזם כל הזמן מסית אותנו שמאלה, הטבע מכה אותנו, אנחנו פונים מעט ימינה ונמצאים במצב שכל הזמן אנחנו מחפשים איזון בין ימין ושמאל. כך האנושות מתקדמת כל הזמן.

אבל כעת, אנחנו כבר מודעים לכך יותר שהגענו למבוי סתום. עברנו את כל בחינות ההתפתחות האגואיסטיות של החברה, והיום כבר יכולים להבין, שאנחנו לא יכולים להגיע למשהו טוב עם הטבע האגואיסטי שלנו. למעשה האנושות הגיעה להכרה שאנחנו בדרך ללא מוצא, בתהליך ההתפתחות הטבעי. עליה ללמוד מהטבע על התפתחות אינטגרלית, מפני שכולנו נמצאים במערכת אחת. עלינו ללמוד את המערכת הזאת ולהתאים את עצמנו אליה.

הערה: היום זו לא בעיה למצוא חומרים אודות הגלובליות של העולם שלנו, אודות הקשרים ההדדיים של האדם עם הטבע. צריכים באמת ללמוד על כך, אבל בכל זאת הייתי רוצה לעבור לנגיף הקורונה.

תגובתי: אבל זה אותו הדבר. הרי התנועה שלנו להיות מבודדים מהטבע הגלובלי הכללי, היא שמביאה אותנו לתוצאות כמו התגלות של כל מיני וירוסים, שבהכרח מחזירים אותנו למצב הנורמלי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 19.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest