דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / ללמוד לנהל את הבריאה

ללמוד לנהל את הבריאה

הערה: שמתי לב שבפרשת "בחוקותי" ישנם ביטויים אחדים הנשמעים כמו איומים…

תשובתי: אלו אינם איומים, אלא פירוט של הפעולות הנכונות והלא נכונות שלנו ושל התגובות שבאות אחריהן. קיימת מערכת מדויקת וברורה, בה הכול תלוי באיזה כפתור ללחוץ.

נניח שלפנינו נמצא מכשיר עם אלף כפתורים, שאת הסכמה שלו איננו מכירים ואומרים לנו: "אם תלחצו על הכפתור הזה, אז תקבלו כך וכך, תלחצו על הכפתור ההוא, תקבלו משהו אחר". האם אלה הם איומים…?

זוהי היכרות עם מערכת הבריאה, שמסבירה כיצד אפשר להשתמש בה בצורה נכונה למען רווחה עצמית וביצוע של תוכנית הבריאה, השגת דבקות עם הבורא, או להיפך, מה אסור לעשות כדי שהתכונות, הרצונות והפעולות שלנו לא יהיו מנוגדים למערכת. באופן כללי נותנים לנו חופש, אבל יחד עם זאת מזהירים אותנו.

אף על פי כן, אפשר לומר: "איזה חופש זה?! לדוגמה, אם הייתי יודע שכשאקפוץ מקומה עשירית, אשאר בריא ושלם, אז הייתה לי בחירה חופשית: לקפוץ או לא. אבל מאחר ואני יודע שאתרסק, אני לא קופץ".

הערה: יכול להיראות שכך רוצים לסלק לגמרי את ה"אני" של האדם: "אתה צריך לשמוע ולציית, וזהו…".

תשובתי: ה"אני" שלנו זה לא יותר מאשר בהמה מתוכנתת שפועלת רק בהתאמה עם האגו הגשמי הקטן שלה ולכן היא מתנגדת: "אז איפה אני?!".

בעוד שבעבודה הרוחנית נותנים לנו לעלות עד לדרגת הבורא, כאילו שאומרים לנו: "המצב הנוכחי שלך מלכתחילה מתוכנן. עכשיו אתה צריך לעבור במדרגות העלייה ולבוא למצב החדש. כשאתה מבצע את החוקים הללו ועובד בעזרתם על ה"בהמה" שלך, תבנה מעצמך יצור אחר. יצור שמעוצב על ידי קיום החוקים הללו, יוכל להיכנס למערכת אחרת לגמרי, לעמוד בתוכה במלוא הקומה ולנהל משם את הבריאה במקום הבורא. אתה תדע ותבין הכול, תפעל באופן חופשי לחלוטין".

למעשה, אין לנו בחירה, התוכנית הופעלה. לכן בתורה לא כתובים ומפורטים איומים, אלא הצעות לקבל את החוקים האלה, כשאתה מתקן באופן עצמאי את היחס שלך אליהם. ואז תוכל להגיע למצב שתרצה לגלות ולדעת, מה זה "על מנת להשפיע", "לאהוב את הזולת", "לצאת מהעור של עצמי", "להרגיש את העולם מחוץ לעצמך", "לפעול ללא שום חשבון עם עצמי". אתה עדיין לא יודע איך ואיפה ילמדו אותך, אבל אתה כבר רוצה את זה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest