דף הבית / כלכלה / כסף / ללמוד לחיות בהתאם לאמצעים

ללמוד לחיות בהתאם לאמצעים

דעתו של מדען המדינה ד"ר סרגיי קיזימה, ראש הפקולטה ליחסים בינלאומיים באקדמיה לניהול בבלרוס: "משך עשרות שנים המדינות המפותחות התפתחו על גבן של קרוב למאה מדינות נחשלות, שכרגע מתחילות להתפתח. לדוגמא, סין נחשבה פעם למדינה נחשלת, אך כיום היא אחת מהמדינות המובילות בכלכלה העולמית. כוח העבודה הזול והטכנולוגיות המערביות במדינות המתפתחות גורמים לכך שתוצרתן נעשית מבוקשת בשווקים המערביים, דבר שמאיץ את העלייה באבטלה.

עשרות אלפי תאגידים מערביים חברו לסינים והפכו תלויים בשווקים שלהם. במצב שכזה, לכלכלות המערב יש שתי אופציות: א. לצמצם את הבונוסים הסוציאליים ולחיות בהתאם לאמצעים שברשותן. ב. להמשיך להדפיס דולרים/אירו, להעלות את החובות והגירעון התקציבי, מה שיגרום לחוסר סדר ולמשברים חדשים.

בקרוב סין תתפוס את מקומה של גרמניה בייצור הסחורה המבוססת על טכנולוגיות גבוהות. גרמניה לא תוכל לשמור על אותו היקף ייצוא וגם לא על אותן ההטבות הסוציאליות של האוכלוסייה.

החברה המערבית כבר אינה מסוגלת לספק את התחייבויותיה הסוציאליות והפנסיוניות, להן התחייבה בתקופת הצמיחה הכלכלית והדמוגרפית. כדי לעמוד בתחרות עם "הכלכלות הצעירות", צריך לצמצם את ההטבות הסוציאליות המוגזמות. מדינות גוש האירו תצטרכנה ללמוד להתקיים בהתאם ליכולתן הכלכלית. במידה וזה לא יקרה, הגל החדש של המשבר יוריד אותן לתחתית. ואז בהחלט תיתכן אפשרות של פירוק גוש האירו וסכסוכים רציניים ביבשת ובעולם כולו".

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלן "רשם" לכלכלות  העולם "צום רפואי"
האם הקפיטליזם נכשל – 2
לאן תיטה כף המאזניים העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest