דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים /  ללמוד ולהבין את שפת הענפים

 ללמוד ולהבין את שפת הענפים

שאלה: איך אפשר ללמוד לשמוע ולהבין את שפת הענפים?

תשובתי: מקובלים, שמשיגים את העולם העליון, מרגישים בו זמנית את התוצאות שלו בעולם שלנו, ואז מופיעה אצלם שפת הענפים. המקובל מרגיש כוח שפועל בטבע העליון, ואת התוצאה שלו הוא רואה בעולם שסובב אותו. כך מופיעה שפת הענפים, היא עוברת דרכו מהעולם העליון לעולם התחתון. דרך התחושות האלה המקובל יכול לכתוב אודות העולם העליון, שבו אין שפה.

שאלה: בעולם שלנו יש המון מסורות ומצוות למיניהן, כמו למשל נטילת ידיים. אנחנו יודעים, שבחכמת הקבלה ידיים מסמלות את הרצון לקבל, והמים מסמלים את תכונת הבינה. לכן הפעולה עצמה מסמלת תיקון של הרצון לקבל, יצירת מסך. כלומר מקובלים ראו שביחס לשורש וענף יש מים או ידיים, ובאופן כזה העבירו את המידע וכך עשו גם עם כל יתר המצוות?

תשובתי: נכון. המקובלים העבירו את המידע הזה כדי שהאדם יבצע מצוות באופן מכאני ובתוך כך יהרהר על הסיבה העליונה שלהן, ואז יתחיל לגלות אותה.

נתנו לאדם מצוות, ספרים, נתנו לו הכול, וכך הוא נשמר באופן כזה כמה אלפי שנים. כעת הגיע הזמן לבטל את השמירה הזו, כדי שהוא יתחיל לדרוש הסברים לכל הפעולות שאותן ביצע באופן אוטומטי במשך אלפי שנים.

אנחנו רואים, שבסופו של דבר התרחשה מהפכה מעניינת מאוד: במאות ה 17-18 בני אדם הפסיקו לפנות לדת כאל מקום יציב, בטוח, נצחי, מושלם ונכון לחלוטין.

שאלה: לאן נעלם הפחד שהחזיק את האדם בדת?

תשובתי: באנושות התרחשה התפתחות פנימית של הרצון. כאשר הוא מתפתח ומגיע לדרגה גבוהה יותר, הפחד נעלם. לכן המסה העיקרית של חסידי היהדות נטשה את הדת וסבורה שהיא חילונית.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.11.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest